آمادگی حوزه حمل و نقل برای ۱۷ میلیون مسافر نوروزی

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
آمادگی حوزه حمل و نقل برای  ۱۷ میلیون مسافر نوروزی

زیرساخت‌های حمل و نقل کشور آماده ۱۷ میلیون مسافر نوروزی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت:

بخش‌های مختلف ناوگان حمل و نقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در ایام نوروز و با بسیج همه ظرفیت ها، آمادگی لازم برای پذیرش و ارائه خدمت به ۱۷ میلیون مسافر را در سطح کشور دارد.

مهرداد بذرپاش گفت:

به‌زودی عملیات سنگین راهداری در بخش حمل و نقل جاده ای کشور آغاز می‌شود و این جهاد تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت، این وضعیت همچنین برای بخشهای حمل و نقل ریلی و هوایی نیز مترتب است.

بذرپاش با بیان اینکه دو راهبرد «ایمنی» و تامین «آسایش» مردم را برای حوزه فرودگاه های کشور در نظر گرفته و به شرکت فرودگاهی ابلاغ شده است، گفت:

تامین ایمنی مسافران در اولویت وزارت راه و شهرسازی است و تجهیزات کمک ناوبری به ایمنی بالاتر پروازها، کاهش تاخیر و ارتقای ایمنی و کیفیت پروازها کمک می‌کند.

بذرپاش به تجهیزات مورد استفاده فرودگاه‌ها اعم از تجهیزات اطفای حریق و سیستم‌های هشدار دهنده و سایر تجهیزات کمک‌دهنده به ارتقای ایمنی فرودگاه‌ها اشاره و بیان کرد:

تامین این تجهیزات برای همه فرودگاه‌ها در راس امور شرکت فرودگاهی قرار دارد، با وجود تحریم ها و کمبود منابع، موفق شدیم در بحث تامین ایمنی پروازها نمره خوبی دریافت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به راهبرد دوم حوزه فرودگاهی کشور مبنی بر تامین آسایش و آرامش مسافران اشاره کرد و گفت:

معطلی مسافران در ورودی و خروجی ها از بابت چکهای امنیتی، مسائل ترانزیتی و گمرکی کاهش پیدا کرده است.

او با تاکید بر لزوم تامین پل های ارتباطی پیاده و سوار شدن مسافر در همه فرودگاه های کشور که امکان نصب آن را دارند، گفت:

در سال آینده مجوزهای لازم به فرودگاه های کشور که ظرفیت نصب این پل های ارتباطی و اتصال آن به هواپیماها را داشته باشند، داده خواهد شد تا زمان سوار و پیاده شدن مسافر به حداقل برسد، بسیاری از فرودگاه های دنیا دیگر از استفاده از اتوبوس برای رساندن مسافر به هواپیما یا بالعکس عبور کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۵۶ فرودگاه در اختیار شرکت فرودگاهی کشور گفت:

همه فرودگاه‌ها موظف هستند استانداردهای شرکت فرودگاهی را رعایت کنند، فرودگاه هایی که مالکیت شرکت فرودگاهی نیستند نیز نباید استانداردهای به غیر از استانداردهای این شرکت وضع کنند؛ البته چنین چیزی تاکنون گزارش نشده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه