تشریح برنامه‌ها نوروزی اراضی عباس‌آباد | نور افشانی روی پل طبیعت در شب سال نو

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲
تشریح برنامه‌ها نوروزی اراضی عباس‌آباد | نور افشانی روی پل طبیعت در شب سال نو

برنامه‌های نوروزی اراضی عباس‌آباد تهران اعلام شد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از برپایی نورافشانی روی پل طبیعت در شب سال نو خبر داد.

محمد حسین حجازی در نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروزی اراضی عباس‌آباد با اشاره به اهمیت این منطقه فرهنگی در شهر تهران اظهار داشت:

در ایام نوروز این منطقه یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی در شهر تهران است. همچنین اراضی عباس‌آباد پایگاه جدی در عرصه گردشگری و نوآوری و فناوری است. براساس توافقات اخیر با معاونت علمی ریاست جمهوری، یکی از پایگاه‌ها ملی هوشمندسازی در اراضی عباس‌آباد خواهد بود و به‌زودی رونمایی خواهد شد.

او افزود: 

خانه خلاق هزاره را در سال گذشته افتتاح کردیم و این فضا در حوزه استارتاپی و هوشمندسازی بسیار به اراضی عباس‌آباد و شهر تهران کمک کرده است. شهردار تهران به اراضی عباس‌آباد مسئولیت هلدینگ گردشگری شهر تهران را داده که این نشان از درخشش اراضی عباس‌آباد در حوزه گردشگری است.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با اشاره به میزبانی یک از رویداد جهانی عنوان کرد:

در عرصه دیپلماسی گردشگری، ما میزبان رئیس سازمان جهانی گردشگری بودیم. در این جلسات مقدمات اجلاس گردشگری شهری را برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کردیم تا شهرداری تهران میزبان اجلاس گردشگری پایتخت‌های شهرهای دنیا باشد.

حجازی با اشاره به بخش‌های مختلف خدمت‌رسان مجموعه عباس‌آباد گفت:

 در نوروز بخش اولی که از فضای عباس‌آباد مورد استقبال مخاطبان است، فضای زیست محیطی بوده و عده‌ای فقط برای استفاده از فضای سبز در این منطقه حضور پیدا می‌کنند. برای سال جدید نگاه بهتری را هم در این عرصه خواهیم داشت. بخشی از این اتفاقات در جریان است و به‌زودی بخشی از آن در ورودی پل طبیعت در روزهای آینده رونمایی خواهد شد. 

او ادامه داد:

بخش دوم فرهنگی است و اراضی عباس‌آباد توانسته ارتباط موثری با اصحاب فرهنگ و هنر پیدا کند. این عرصه امسال در دو بخش میدان و مجازی برگزار خواهد شد. امسال کنسرت‌های موسیقی پارکی با همکاری ارشاد اجرایی خواهد شد و این فضا را در اختیار علاقه‌مندان حوزه موسیقی قرار خواهیم داد. همچنین هر شب نورافشانی خواهیم داشت. پرفورمنس‌ها وورک‌شا‌پ‌ها هنری نیز بخش دیگری از برنامه‌ها ماست. برنامه‌ها از ساعت هشت با صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز و بخشی از این برنامه‌ها در قالب برنامه شب‌های فیروزه‌ای از شبکه پنج صدا و سیما پخش خواهد شد.

حجازی همچنین از برگزاری مراسم نورافشانی روی پل طبیعت خبر داد و گفت:

بزرگترین نورافشانی شهر تهران در صورت مساعد بودن هوا و شرایط جوی درپل طبیعت اجرایی خواهد شد. این نورافشانی ساعت ۱۲ شب ۲۹ اسفند ماه برگزار خواهد.

او با اشاره به خدمات گردشگری اراضی عباس‌آباد اظهار داشت:

در هشت نقطه عباس‌آباد ایستگاه گردشگری خواهیم داشت اما فعالیت اصلی ما در ایستگاه هوشمند گردشگری خواهد بود. این ایستگاه  هم محصول هوشمند ارائه خواهد داد و هم بر اساس ربات‌های موجود خود را معرفی خواهد کرد.

حجازی درباره برنامه‌های دیگر عباس‌آباد نیز گفت:

کارت گردشگری عباس‌آباد آماده شده و در ماه‌های آینده تبدیل به تهران کارت خواهد شد و زیر ساخت اجرای این پروژه در اراضی عباس‌آباد ایجاد شده است. همچنین در روز ۱۲ فروردین ماه با حضور سفرا و مسئولان لشکری و کشوری در اراضی عباس‌آباد مراسم روز پرچم برگزار خواهد شد.

.

مطالب مرتبط:

دیدگاه