سودای گنج، حفار غیرمجاز را به کشتن داد | دو حفار دیگر متواری شدند

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۸
سودای گنج، حفار غیرمجاز را به کشتن داد | دو حفار دیگر متواری شدند

سودای گنج‌یابی در محوطه‌ای که هیچ آثاری نداشت، منجر به مرگ یک حفار غیرمجاز شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از کشف یک مورد حفاری غیرمجاز در مهستان شهر جدید هشتگرد  که منجر به فوت یک نفر و متواری شدن دو نفر شده، خبر داد.

 سرهنگ مهدی داور با اعلام این خبر گفت:

در بررسی‌های میدانی مشخص شد که حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اشیای تاریخی در روز ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ توسط سه نفر صورت گرفته است. در تاریخ ۲۲ اسفند یگان حفاظت این اداره‌کل به محل عزیمت کرده و متاسفانه مشخص شد یک نفر از حفاران در محل حفاری بر اثر سقوط سنگ عظیم‌الجثه سه تنی، جان باخته و دو نفر بعدی از محل متواری شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری ۱۵ شهر مهستان برای دستگیری حفاران غیرمجاز تشکیل شد، اظهار کرد:

با تلاش مأموران آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های امدادی، انتظامی و قضایی جسد از محل خارج و به سردخانه بیمارستان منتقل شد و پرونده برای تحقیقات تکمیلی به اداره آگاهی شهرستان ساوجبلاغ ارجاع داده شد.

او افزود:

محل حفاری که مملو از سنگ‌های رودخانه‌ای بود و محیط پیرامون آن مورد بازرسی دقیق قرار گرفت و هیچ‌گونه آثار تاریخی‌فرهنگی مشاهده نشد؛ اما اقدامات و بررسی‌های دقیق‌تر توسط کارشناسان میراث فرهنگی در حال انجام است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه