ضرغامی: دوبرابر شدن ارز مسافرتی بدون اطلاع ما بود | واگذاری بنای ثبت جهانی منع قانونی ندارد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
ضرغامی: دوبرابر شدن ارز مسافرتی بدون اطلاع ما بود | واگذاری بنای ثبت جهانی منع قانونی ندارد

وزیر میراث فرهنگی به واگذاری دو کاروانسرای ثبت جهانی و دو برابر شدن ارز مسافرتی واکنش نشان داد.

عزت‌الله ضرغامی اعلام کرد که دو برابر شدن اختصاص ارز مسافرتی بدون اطلاع وزارت گردشگری بوده است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران به موضوع پرداخت ارز مسافرتی واکنش نشان داد و گفت:

مصوبه دو برابر شدن ارز مسافرتی بدون اطلاع وزارت گردشگری بوده است منتهی سیاست های ارزی دولت ایجاب می کرد که برای کنترل قیمت ارز در مقطع تعطیلات نوروزی که معمولا درخواست مردم در این بازه زمانی زیاد می‌شود که این کار را انجام داد.

او با اشاره به گزارش‌ها درباره فروش ارز مسافرتی در بازار آزاد اظهار داشت:

این طرح یک اشکال هم داشت؛ ممکن بود عده ای این ارز را بگیرند و به سفر نروند و ارز تخصیصی را در بازار آزاد به فروش برسانند. با اطلاعیه که بانک مرکزی صادر و بر برخود با این موضوع تاکید کرده است، تا حد زیادی می‌توان این مسئله را کنترل کرد.

عزت‌الله ضرغامی با تاکید بر سخت‌گیری نکردن به مردم گفت:

ما در بخش گردشگری داخلی باید از همه ظرفیت‌ها برای تقویت زیرساخت‌ها استفاده کنیم؛ برخی از زیرساخت‌های ما در حد ابتدایی است. تاکنون حدود ۳۰ مصوبه مهم برای تقویت زیرساخت‌ها گردشگری داشتیم و باید از سرمایه‌های کشور در این جهت استفاده کنیم.

وزیر میراث فرهنگی همچنین درباره ماجرای فروش دو کاروانسرای ثبت جهانی توسط ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت:

از نظر قوانین یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی است و با ضوابط آن‌ها فعالیت می‌کند اشکال قانونی ندارد. در جهان هم بسیار از این‌ها در اختیار بخش خصوصی است اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود. این دو کاروانسرا هم در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد ولی باید کاملا تحت نظارت وزارت میراث مرمت شود که بسیار سنگین و خارج از توان این وزارتخانه است.

او در پایان گفت:

ستاد سفرهای نوروزی با هماهنگی ۲۷ دستگاه کار خود را آغاز کرده است،امسال متقارن با ماه مبارک رمضان است که برنامه‌های دینی و مذهبی تهیه شده است و ابلاغیه ۱۴ بندی در این راستا تهیه و ابلاغ شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه