بازداشت مالک شرکت بهره‌بردار هتل عامری‌ها و عمارت مسعودیه

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
بازداشت مالک شرکت بهره‌بردار هتل عامری‌ها و عمارت مسعودیه

عباس ایروانی، مالک شرکت عظام برای تحمل حکم زندان بازداشت شد.

بر اساس اعلام خبرگزاری قوه قضاییه، «عباس ایروانی» مالک شرکت «عظام» در پی قطعی شدن حکم دادگاه، بازداشت و به زندان معرفی شد.

آن‌طور که میزان اعلام کرده رای قطعی ۲ پرونده قضایی گروه عظام، از سوی شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، صادر شده است. پرونده‌های گروه عظام در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی بررسی شده و متهم ردیف اول هر دو پرونده، عباس ایروانی است.

عباس ایروانی همچنین نام آشنایی در پروژه‌های گردشگری کشور است. شرکت عظام سال‌ها پیش در زمان ریاست بقایی در سازمان میراث فرهنگی، سه بنای ارزشمند عمارت مسعودیه، خانه عامری‌ها و کاروانسرای وکیل را برای تبدیل به هتل تحویل کرد.

هتل عامری‌ها پس از مرمت تبدیل به هتل بوتیک معروفی در کاشان شد؛ اما دو بنای تاریخی دیگر سرنوشت متفاوتی پیدا کردند. کاروانسرای کرمان به‌دلیل رها شدن از شرکت عظام پس گرفته شد اما عمارت مسعودیه تهران پرونده قضایی دیگری را ایجاد کرد.

هر چند وزارت میراث فرهنگی تاکنون جزییات دقیقی از وضعیت این پرونده اعلام نکرده است، در دولت قبل، وزارت میراث فرهنگی به‌دلیل تخلفات شرکت عظام در بهره‌بردای از مسعودیه بدون هرگونه مرمتی به دادگاه شکایت و این شرکت را خلع ید کرد.

پرونده پر سر و صدایی که حول محور امکان تبدیل این بنای تاریخی به هتل و بهره‌برداری غیرمجاز عظام مطرح بود. با  این وجود حدود یکسال پیش بدون شفاف شدن روند پرونده عمارت ارزشمند مسعودیه دوباره به شرکت عظام پس داده شد. هنوز مشخص نیست این شرکت چه برنامه‌ای برای مسعودیه دارد؛ اما بر اساس اخبار شنیده برخلاف دوره قبل این بار مرمت این بنا آغاز شده است.

نام شرکت عباس ایروانی در پروژه‌های دیگری مانند شهرآبی و شهربازی هزار یک شب نیز دیده می‌شود. 

مطالب مرتبط:

منبع میزان

دیدگاه