اعلام قیمت بلیط موزه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۴
اعلام قیمت بلیط موزه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

نرخ سال جدید بلیط موزه‌های شهرداری تهران مشخص شد.

هم‌زمان با دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی- موزه‌های تحت مالکیت شهرداری در سال ۱۴۰۳ با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید. 

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نوزدهمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی- موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران اظهار کرد:

پیشنهاد کمیسیون و شهرداری برای نرخ بلیط بازدید از موزه‌ها برای بازدیدکنندگان داخلی ۳۰,۰۰۰ تومان، پیشنهاد کمیسیون برای باغ موزه‌ها ۲۵,۰۰۰ تومان و شهرداری ۲۴,۰۰۰ تومان و خانه موزه‌ها پیشنهاد کمیسیون ۱۰,۰۰۰ تومان و شهرداری ۸,۴۰۰ تومان است.

وی ادامه داد:

پیشنهاد کمیسیون و شهرداری برای بلیط بازدید از خانه موزه ها برای بازدیدکنندگان خارجی ۱۲,۰۰۰ تومان، باغ موزه ها ۹,۰۰۰ تومان و خانه موزه ها پیشنهاد کمیسیون ۸,۰۰۰ تومان و شهرداری ۷,۸۰۰ تومان است.

در ادامه پیشنهادها کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای تعیین بلیط بازدید از موزه‌ها، خانه موزه‌ها و باغ موزه‌ها برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و همچنین جداول تخفیف تایید و با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

بر اساس تبصره‌های این لایحه، شهرداری تهران مجاز است بهای بلیط‌های بازدید از موزه ها را در قالب کارت‌های اعتباری، بن کارت یا از طریق امانی به فروش برساند. همچنین شهرداری تهران مجاز است برای ارائه بهینه خدمات و افزایش منابع مالی مورد نیاز حداکثر تا سقف ۱۰ درصد از مبلغ بهای خدمات را در قالب کارمزد بازاریابی اختصاص دهد.

موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران موظف هستند ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، جهت شفافیت مالی، وصول منظم درآمد پایدار و مشخص شدن تعداد واقعی بازدیدکنندگان هر موزه، به سامانه یک‌پارچه فروش الکترونیک بلیط اماکن مرتبط به شهرداری تهران پیوسته و نسبت به نصب سخت افزار و نرم افزارهای لازم از طریق سازمان فناوری و اطاعات و ارتباطات شهرداری تهران در موزه ها اقدام کند.

شهرداری تهران مجاز است در مقاطع زمانی که با اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استفاده از موزه ها به‌صورت رایگان است، درخصوص موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران اقدام کند. شهرداری تهران مجاز است در خصوص تورها و بازدیدهای تجمیعی که در مقاطع زمانی از جمله عید و تابستان انجام می‌شود، بهای خدمات موضوع ماده واحده را با اعمال ضریب ۰٫۵ درصد دریافت کند.

در پایان کلیات لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی- موزه های تحت مالکیت شهرداری در سال ۱۴۰۳ با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه