تشریح برنامه‌های گردشگردی شهرداری تهران برای نوروز ۱۴۰۳

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶
تشریح برنامه‌های گردشگردی شهرداری تهران برای نوروز ۱۴۰۳

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران جزئیات برنامه‌های گردشگردی شهرداری تهران را برای نوروز ۱۴۰۳ تشریح کرد.

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، در گفت‌وگویی در مورد ویژه برنامه‌های شهرداری تهران برای نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت:

جلسات هماهنگی سفرهای نوروزی در حال برگزاری است و تمام سعی خود را به کار خواهیم بست تا نوروز متفاوتی در تهران داشته باشیم و با توجه به تقارن ماه رمضان و تعطیلات نوروز، سعی شده تا برنامه‌های عیدانه متناسب با این شرایط تدوین شود.

آماده سازی «سامانه مشاوره گردشگری»

قاسمی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی «سامانه مشاوره گردشگری» هستیم که در قالب سامانه ۱۳۷ به سوالات گردشگران در تهران پاسخ دهد، اضافه کرد:

همچنین با کمک سازمان زیباسازی شهرداری تهران المان‌های ۳۱ استان در ۳۱ میدان اصلی تهران نصب می‌شود و در تبادل با سایر استان‌ها نیز قرار شده است تا نقشه‌های گردشگری شهر تهران را در اختیار آنها قرار دهیم و آنها نیز در مبادی خروجی شهرهایشان به مسافران ارائه دهند تا علاوه بر آشنایی با جذابیت‌های تهران در مورد امکانات گردشگری پایتخت نیز آگاهی کسب کنند.

احتمال افزایش ساعت فعالیت مراکز گردشگری و موزه‌های تهران

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساعت شروع فعالیت موزه‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در ماه رمضان و عید نوروز شیوه نامه‌ای را به محض مشخص شدن جزئیات آن، ارسال خواهیم کرد، اظهار کرد:

این جزئیات در مورد افزایش ساعت بهره برداری و فعالیت مراکز گردشگری و موزه‌ها خواهد بود؛ چرا که در ماه مبارک رمضان معمولا شهروندان تا هنگام سحر بیدار شد بوده و بعد از آن نسبت به استراحت اقدام می کنند.

برگزاری تورهای پیاده و تورهای دوچرخه سواری در پایتخت برای نوروز ۱۴۰۳

امیر قاسمی ضمن اشاره به پیش بینی لازم برای فعالیت مجموعه‌ای از تورهای سطح شهر تهران اعم از تورهای پیاده، تورهای دوچرخه سواری و غیره، خاطرنشان کرد:

البته در بخش‌های تاریخی در شهرری واقع در منطقه ۲۰ پیش بینی درشکه سواری را هم کرده‌ایم و برنامه ریزی در این مورد در حال انجام است.

طراحی ۲۴ مسیر گردشگری پیاده در ۷ منطقه تهران

وی با بیان اینکه گردشگری پیاده در مناطق یک، ۱۲ ۱۱،۵،۶، ۱۳ و ۱۴ مورد توجه قرار گرفته که در همین راستا نیز ۲۴ مسیر گردشگری طراحی شده است، گفت:

در این مسیرها راهنمای گردشگری مستقر خواهد بود و مردم به صورت رایگان با همراهی راهنماهای گردشگری از بخش‌های مختلف تاریخی سطح منطقه بازدید خواهند کرد و در مناطقی همچون ۱۲،۱۱،۶ و... که مسیرهای شرقی_غربی زیادی دارد، تورهای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.

راهبری و پیگیری همه موضوعات گردشگری در تهران برای ایام نوروز به صورت ستادی

قاسمی در مورد ارائه بن های تخفیف از سوی مجموعه‌های گردشگری که در گذشته به شهروندان در ازای پرداخت مبلغ اندک داده می‌شد، اظهار کرد:

به دنبال بن های تخفیف دار مجموعه‌ها هستیم تا به صورت متمرکز تخفیف هایی را از مجموعه‌ها بگیریم و شهروندان از این مجموعه‌ها بهره‌مند شوند؛ اما دقت داشته باشید که امسال در صدد تشکیل یک قرارگاه در شهرداری تهران هستیم که همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری تهران گرد هم جمع خواهند شد تا همه موضوعات گردشگری در تهران در ایام نوروز را به صورت ستادی راهبری و پیگیری کنیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه