ثبت ۵ اثر تاریخی فرهنگی ایلام در فهرست آثار ملی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
ثبت ۵ اثر تاریخی فرهنگی ایلام در فهرست آثار ملی

بنا بر گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، پنج اثر غیرمنقول تاریخی فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

«فرزاد شریفی»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از ثبت پنج اثر غیرمنقول تاریخی فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. وی در این رابطه گفت:

در جلسه شورای عالی ثبت آثار غیرمنقول تاریخی فرهنگی، پنج پرونده پیشنهادی استان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت تمامی پرونده‌ها مورد تایید قرار و آثار پیشنهادی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود:

تعداد چهار پرونده از شهرستان دهلران شامل پل قل هفتکده زرین آباد مربوط به قرون میانی اسلامی، گورستان کر انجیر میمه مربوط به دوره اشکانی، محوطه و گورستان ماز قور گوراب مربوط به عصر مفرغ و محوطه و گورستان ورتارم میمه مربوط به دوران اشکانی و ساسانی و یک اثر هم با نام محوطه عزیزآباد از شهرستان ملکشاهی مربوط به دوران اشکانی و ساسانی است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

شریفی افزود:

یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به‌منظور ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی و بررسی و شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسنامه های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیر منقول تاریخی، فرهنگی، بافت های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام یادآور شد:

امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارزشمند استان گام‌های موثری برداریم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه