درخواست ضرغامی از رییس جمهوری | رقم خواسته‌های ما زیاد نیست

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۱
درخواست ضرغامی از رییس جمهوری | رقم خواسته‌های ما زیاد نیست

وزیر میراث فرهنگی برای نگاه ویژه به گردشگری از رئیس‌جمهوری کمک خواست.

عزت‌الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خطاب به رئیس‌جمهوری درخواست حمایت از گردشگری را مطرح کرد.

ضرغامی پیش از مطرح کردن درخواست خود با اشاره به یک روایت ادبی گفت:

یک بنده خدایی پول سیاهی برداشت و به میخانه رفت و سفارش یک خمره شراب ناب داد، صاحب میخانه گفت نمی‌شود. آن بنده خدا گفت با این پول سیاه یک سبوی ناب بده، اما باز پذیرفته نشد. بعد درخواست کرد که یک پیمانه شراب بگیرد، اما باز هم صاحب میخانه با آن پول نپذیرفت. آن بنده خدا گفت پس مقداری شراب در پیمانه بریز که فقط من روی آن دست بکشم. صاحب میخانه گفت این کار چه مشکلی از تو حل می‌کند و چه فایده‌ای دارد. آن‌طرف گفت تو فقط اجازه بده من روی پیمانه یک دست بکشم بدمستی بعد آن با خود من. یعنی با یک امکان کوچک کارهای بزرگ صورت می‌گیرد. عزیزان گردشگری هم نیازمند یک نگاه و حمایت کوچک هستند.

او ادامه داد:

ارقامی که گردشگری توقع دارد بسیار کوچک است و با رقم‌های بالا و نجومی که در حوزه‌های دیگر هزینه می‌شود خیلی فرق دارد و خیلی پایین‌تر است. در حوزه‌های دیگر رقم‌های چند همتی هزینه می‌شود، اما در حوزه گردشگری با رقم‌های کوچک می‌توان گشایش‌های بزرگ ایجاد کرد. از رئیس‌جمهوری درخواست دارم عنایت همیشگی خود را به گردشگری بیشتر کنند.

وزیر میراث فرهنگی همچنین درخواست کرد که معاون اول رئیس‌جمهوری به‌صورت ویژه مسئول رفع مشکلات بین دستگاهی در حوزه گردشگری شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه