جشنواره گل و گیاه محلات برگزار می‌شود

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹
جشنواره گل و گیاه محلات برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محلات، از برگزاری جشنواره‌ گل و گیاه این شهرستان پس از وقفه‌‌ای سه ساله خبر داد.

با اعلام رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات، پس از وقفه‌ای سه ساله جشنواره‌ گل و گیاه این شهر برگزار می‌شود.

مهدی لعل‌بار، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات، گفت:

پس از وقفه سه ساله که به‌دلیل همه‌گیری کرونا اتفاق افتاده بود قصد داریم در سال‌جاری جشنواره گل و گیاه محلات را به‌صورت گسترده در اواخر شهریورماه و قبل از بازگشایی مدارس برگزار کنیم. در چند سال گذشته این جشنواره به‌شکل محدود برگزار شده بود؛ اما امسال در کنار برگزاری جشنواره، مسابقات و برنامه‌های تفریحی جانبی هم خواهیم داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات، افزود:

محلات قطب گردشگری استان مرکزی است که جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی دارد. باغ‌های گل، گلخانه‌ها، مراکز تولید ماهی‌های تزیینی و چشمه‌ های آب گرم و سرآمد همه این جاذبه‌ها، تولید انواع گل و گیاه در این شهرستان است که گردشگران و عاشقان گل را به سوی خود می‌کشاند.

لعل‌بار تصریح کرد:

محلات با داشتن آب و هوای معتدل در همه ایام پذیرای گردشگران است؛ اما اوج گردش‌پذیری محلات در ایام برگزاری جشنواره گل و گیاه است. علاوه بر گردشگران، پژوهشکده گل محلات میزبان متخصصان و دانشجویانی است که می‌خواهند دانش خود را در بخش تولید انواع گل و حتی انواع چمن مانند چمن مقاوم به کم‌آبی افزایش دهند.

او با اشاره به اینکه در محلات همه چیز به‌نوعی با گل و طبیعت گره خورده است، تاکید کرد:

حال و هوای شهر و زیبایی‌های اطراف آن بی‌شک می‌تواند خستگی چندماهه را از تن بیرون کند.

امیرعربی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی محلات، نیز گفت:

این منطقه اقلیم مناسبی برای تولید انواع گل و گیاه است و به همین دلیل می‌توان از گردشگری کشاورزی منطقه برای جذب گردشگر بهره برد.

به گفته او این نمایشگاه قرار است در یک فضای پنج هکتاری برگزار شود و تولیدکنندگانی از میان ۴۰۰ تولیدکننده گل محلات، انواع مختلف گل و گیاه تولیدی خود را در آن عرضه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه