ناکامی «متروپولیتن» در جذب بازدیدکننده پس از دوران کرونا

افشین حیدری
افشین حیدری چهار شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
ناکامی «متروپولیتن» در جذب بازدیدکننده پس از دوران کرونا

تعداد بازدیدکنندگان موزه هنر متروپولتین نیویورک در سال ۲۰۲۲ از تعداد بازدیدکنندگان این موزه در دوران پیش از همه‌گیری کرونا کمتر بوده است.

بر اساس جدیدترین آمارهای «آرت نیوزپیپر»‌ درباره آمار بازدید موزه‌ها،‌ شمار بازدیدکنندگان موزه هنر متروپولیتن نیویورک در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۷ میلیون نسبت به دوران پیش از کرونا کاهش داشته است.

سال گذشته‌ میلادی،‌ ساختمان اصلی این موزه بیش از ۳.۲ میلیون بازدیدکننده داشته است،‌ این در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۹ حدود ۴.۹ میلیون گزارش شده بود. در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان این موزه در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با کاهش ۳۴درصدی همراه بوده است.

البته موزه متروپولیتن تنها موسسه مهم نیویورکی نبود که آمار بازدیدکنندگان آن‌ها در سال ۲۰۲۲ به نسبت سال ۲۰۱۹ با کاهش مواجه شده است،‌ چراکه در مقایسه با آمارهای دوران همه‌گیر کرونا، موزه گوگنهایم نیویورک شاهد ۴۲ درصد کاهش‌،‌ موزه هنر آمریکایی ویتنی شاهد ۱۹ درصد کاهش و موزه بروکلین نیز شاهد ۱۷ درضد کاهش بوده‌اند. فقط آمار بازدیدکنندگان موزه هنر مدرن (MoMA) با ۱۰ درصد افزایش همراه بود که آن هم به‌دلیل آمار ۲ میلیونی سال ۲۰۱۹ این موزه میسر شد. تعداد بازدیدکنندگان موزه هنر مدرن در سال ۲۰۱۹ از حالت عادی کمتر بود چراکه این موزه به‌مدت ۴ ماه برای بازسازی تعطیل شده بود.

معمولا موزه متروپولیتن عنوان محبوب‌ترین موزه آمریکایی را در تحقیقات «آرت‌نیوزپیپر» کسب می‌کند،‌ اما این گالری ملی هنر در واشنگتن (NGA) بود که در سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۳ میلیون بازدیدکننده داشت.

با این حال سخنگوی موزه متروپولیتن می‌گوید که آمار بازدیدکنندگان در سال جاری میلادی به مراتب بهتر است.

در سال ۲۰۲۲،‌ آمار گردشگری در نیویورک به ۸۵ درصد سطح پیش از کرونا رسید و انتظار می‌رود این آمار در سال ۲۰۲۳ با رشد همراه باشد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه