ثبت رکورد جدید در سفرهای دریایی هرمزگان

نادر نینوایی
نادر نینوایی شنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
ثبت رکورد جدید در سفرهای دریایی هرمزگان

در روز چهارم از تعطیلات عید نوروز یک حد نصاب جدید در جابه‌جایی مسافر، خودرو و شناورها در بنادر غرب هرمزگان رقم خورد.

در چهارمین روز از عید نوروز یک حد نصاب جدید در جابه‌جایی مسافر، خودرو و شناورها در بنادر غرب هرمزگان رقم خورد و رفت و آمد شناورهای مسافری و لندینگ کرافت‌ها به بیش از ۱۷۰ جابه‌جایی رسید.

مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:

ثبت این میزان رفت و آمد انواع شناور در بنادر غرب به‌دلیل بازگشایی مسیرهای دریایی پس از ۶۰ ساعت توقف به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و استقبال بی‌سابقه هموطنان از سفرهای دریایی بوده است.

وی در این رابطه بیان کرد:

در این روز ۶ هزار و ۸۰۰ خودرو فقط از بنادر غرب استان هرمزگان به جزیره کیش و بالعکس جابه‌جا و بیش از ۲۹ هزار نفر مسافر در مسیر یاد شده رفت و آمد کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت:

مجموعه تلاشگران حوزه دریایی و بندری غرب از هیچ کوششی برای خدمات‌رسانی مطلوب و ایمن در تمامی فصول سال و به‌خصوص ایام نوروز فروگذار نخواهند کرد.

سالاری با اشاره به نظارت ویژه بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان بر مباحث ایمنی در ایام نوروز اضافه کرد:

در اعمال قوانین مقرر در مباحث ایمنی بیش از گذشته تاکید داریم زیرا کوتاهی در انجام این مهم باعث ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد شد.

وی از مسافران و گردشگران نوروزی خواست برای سفر از سرزمین اصلی به جزایر زیبای خلیج فارس از بنادر و مسیرهای دریایی مجاز تردد و قبل از سفر به جزایر با ارسال عدد ۱ و ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از باز بودن فعالیت بنادر مسافری اطلاع پیدا کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان یادآور شد:

تمامی دریانوردان و مسافران دریایی نیز در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره ۱۵۵۰ مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی تماس بگیرند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه