آسیب‌زنندگان به پل خواجو پیگیری حقوقی می‌شوند

نادر نینوایی
نادر نینوایی دوشنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۳
آسیب‌زنندگان به پل خواجو پیگیری حقوقی می‌شوند

به‌دنبال انتشار ویدیویی در فضای مجازی که در آن چند نوجوان اقدام به پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو می‌کنند، قرار شد این موضوع پیگیری حقوقی شود.

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نوجوان اقدام به پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو می‌کنند و اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد که این موضوع را پیگیری حقوقی خواهد کرد.

در حالی که به شب آخرین چهارشنبه سال نزدیک می‌شویم، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد چند نوجوان به بدنه پل خواجو در شهر اصفهان ترقه پرتاب می‌کنند و پس از بازرسی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان، آثار پرتاب ترقه در شب‌های اخیر بر بدنه این اثر تاریخی تایید شد.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در این خصوص گفت:

یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان با توجه به شرایط ایجاد شده علیه عاملان پرتاب ترقه تا حصول نتیجه و دستگیری افراد خاطی پیگیری حقوقی خواهد کرد.

شهرام امیری با بیان اینکه حفاظت از پل ها مثل بقیه مراکز شهری بر عهده شهرداری است، افزود:

پل های تاریخی شهر اصفهان در مسیر رفت و آمد هستند و حفاظت فیزیکی صد در صد از آن‌ها امکان‌پذیر نیست ازاین‌رو نسبت به سایر آثار تاریخی آسیب پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر پیگیری قانونی این اتفاق از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان، گفت:

در چند روز آینده مرمتگرهای ما با همکاری شهرداری نسبت به پاک کردن آثار سوختگی و پرتاب ترقه بر بدنه پل خواجو اقدام خواهند کرد.

امیری خاطرنشان کرد:

این قبیل اتفاق ها هر سال با نزدیک شدن به شب آخرین چهارشنبه سال برای پل های تاریخی اصفهان و کاخ هشت بهشت که در فضای پارک قرار دارد تکرار می‌شود و ما با همکاری نیروی انتظامی تا جای ممکن کار حفاظت را انجام می دهیم.

وی یادآور شد:

یگان حفاظت میراث فرهنگی در شب چهارشنبه سوری در اصفهان و سایر شهرهای استان به‌طور دائم گشت‌زنی دارد و بررسی لحظه ای دارد.

شایان ذکر است انتشار فیلم پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو واکنش های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت و بسیاری از مردم و دوستداران میراث فرهنگی در اصفهان خواهان برخورد با عوامل این اتفاق شدند. پل خواجو در عصر صفویه و روی بستر رودخانه زاینده‌رود ساخته شده و از آثار تاریخی شهره اصفهان است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه