تلاش برای راه‌اندازی مسیر دریایی در سواحل هرمزگان

نادر نینوایی
نادر نینوایی دوشنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷
تلاش برای راه‌اندازی مسیر دریایی در سواحل هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تلاش برای راه‌اندازی خط مسافری بین بندر خمیر و بندر طبل خبر داد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای راه‌اندازی خط مسافری بین بندر خمیر و بندر طبل با مسئولان منطقه آزاد قشم صحبت شده‌ است و این امر می‌تواند با یک شناور کوچک استاندارد انجام شود.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، افزود:

مسیر این شناور از درون جنگل‌ های حرا عبور می‌کند که یک مسیر گردشگری است، ضمن اینکه تلاطم آب در آن مسیر به‌گونه‌ای است که کمترین میزان مشکل را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد:

بندر خمیر هم به بندرعباس نزدیک بوده و می‌توان در زمانی که هوا برای تردد بین بندرعباس و قشم توسط شناورهای مسافری مساعد نیست و همچنین برای کسانی که دچار دریازدگی می‌شوند از این مسیر استفاده کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد:

ارزیابی خطر مسیر بندرعباس به جزیره هنگام که مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دریایی در خصوص راه‌اندازی آن صحبت کرده در حال انجام است (اما) ممکن است برای ظرفیت بندر حقانی مشکل ایجاد کند. با این وجود برای راحتی و رفع مشکلات مردم و کمک به توسعه گردشگری سعی می‌شود، این‌کار انجام شود.

عباس‌نژاد با اشاره به در پیش بودن طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ افزود:

درمجموع ۱۲ مسیر تردد مجاز برای اطمینان گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده است که برای فعالیت‌های مسافری استفاده می‌شود و این از اسکله‌های مسافری زیر نظر اداره بنادر و دریانوردی جدا است.

گفتنی است بندر خمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و ۱۱۰ کیلومتری شرق بندرلنگه واقع شده است که در کنار یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور به نام تالاب خورخوران با وسعتی حدود ۱۰۰,۰۰۰ هکتار قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه