وزارت ارتباطات: سیم‌کارت گردشگری در حد پیشنهاد بوده است

افشین حیدری
افشین حیدری شنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۷
وزارت ارتباطات: سیم‌کارت گردشگری در حد پیشنهاد بوده است

وزارت ارتباطات اختصاص سیم‌کارت‌های گردشگری برای خارجی‌ها را فعلا درحد پیشنهاد دانسته و اعلام کرده که درباره آن هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

در روزهای اخیر خبرها و مطالبی با عنوان اختصاص سیم کارت‌هایی گردشگری برای دسترسی بهتر مسافران خارجی به برخی پلتفرم‌های محدود شده در کشور منتشر شد.

طبق اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها، در چند روز اخیر وزیر ارتباطات با اعلام اینکه توریست‌ها و گردشگران خارجی در سفر خود به ایران به‌خاطر فیلتر شدن برخی پلتفرم‌ها با مشکلاتی همراه شده‌اند، از طراحی یک سیم کارت خاص گردشگری برای این دسته از افراد خبر دارد.

 وزیر ارتباطات در این خصوص اظهار داشت:

«در نظر داریم با توجه به محدودیت استفاده از این برخی پلتفرم‌ها، برای گردشگران خارجی که به کشورمان سفر کرده‌اند سیم‌کارت‌های خاصی را طراحی کنیم که این افراد بتوانند در مدت حضور خود در ایران راحت‌تر و بهتر از فضای‌ مجازی استفاده کنند.»

 اتفاقی که واکنش‌های زیادی را پس از اعلام خبر طراحی این نوع سیم کارت‌های خاص در فضای مجازی صورت داد و کاربران از این موضوع انتقاد کردند.

در همین راستا، وزارت ارتباطات درخصوص مطالب منتشر شده از قول وزیر ارتباطات درباره سیم کارت گردشگری اعلام کرد:

میزان نصب و استفاده پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در میان کاربران ایرانی همچنان رو به گسترش است؛ اما برای گردشگران خارجی که مدت کوتاهی به ایران سفر می‌کنند و دایره ارتباطات آن‌ها با هموطنان خودشان در سکوهایی است که مطابق مقررات داخلی ما، آن سکوها دچار محدودیت‌هایی است، درخواست‌هایی مطرح شده است که سیم‌کارت‌های گردشگریِ زمان‌دار که تفاوت آن دسترسی به چند سکوی خاص است، اختصاص داده و پس از خروج گردشگر، آن سیم‌کارت منقضی شود. اما سیم کارت گردشگری خارجی هنوز در حد پیشنهاد است و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه