سفر به مشهد را به زمان دیگری موکول کنید

نادر نینوایی
نادر نینوایی دوشنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۶
سفر به مشهد را به زمان دیگری موکول کنید

به‌دلیل سرمای شدید مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از مردم خواست سفر به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با توجه به سرمای شدید و برودت هوا از زائران و گردشگران خواست سفر به خراسان رضوی و مشهد را به زمان دیگری موکول کنند.

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، اظهار کرد:

در مصوبه ستاد انرژی استان خراسان رضوی از مسافرانی که قصد سفر به استان و به‌خصوص مشهد را دارند، درخواست شده که سفرهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی به‌دلایل مصوبه این ستاد اشاره کرد و ادامه داد:

تعدادی از مسافران و زائران طی چند روز گذشته با توجه به اختلال در برنامه تردد قطارها با مشکل مواجه شدند. همچنین تعدادی از مسافران به‌دلیل برودت هوا و یخبندان در جاده‌ها گرفتار شدند.

موسوی تصریح کرد:

مراکز اقامتی خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند و از آنجا که ممکن است خدمت‌رسانی به زائران و مسافران با مشکلاتی همراه باشد، از زائران و مسافران درخواست داریم سفر خود را به هفته آینده که وضعیت آب و هوا بهبود پیدا کند، تغییر دهند.

وی خطاب به مدیران تاسیسات گردشگری استان نیز اظهار کرد:

با توجه به بحران انرژی و افت شدید فشار گاز به‌دلیل برودت هوا همچنان در مصرف گاز برق و آب صرفه‌جویی کرده و نسبت به اختصاص سوخت جایگزین، تعطیلی فضاهای پرمصرف و غیر ضروری از جمله استخر و فضاهای آبی، تجمیع رستوران‌ها در یک مجموعه و تمرکز اتاق‌ها و غیر فعال‌سازی سایر طبقات اقدام کنند.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، موسوی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی گفت:

سامانه بارشی جدیدی از روز گذشته وارد کشور شده که طی امروز و فردا در استان خراسان رضوی نیز فعال خواهد شد و بر اساس این پیش‌بینی آخر این هفته نیز مانند هفته گذشته با سرمای شدید مواجه خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه