۲۰ اردیبهشت، رویداد «ساری ۲۰۲۲» افتتاح می‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۱
۲۰ اردیبهشت، رویداد «ساری ۲۰۲۲» افتتاح می‌شود

طبق اعلام سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲»، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در روز ۲۰ اردیبهشت با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می‌شود.

مهدی ایزدی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از افتتاح رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در روز ۲۰ اردیبهشت با حضور سفرای کشورهای عضو اکو در ساری خبر داد.

 مهدی ایزدی در نخستین شب از ویژه برنامه شب‌های فرهنگی که در بوستان ولایت ساری برگزار شد، گفت:

این ویژه‌برنامه نخستین گام برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی گردشگری شبانه در قالب رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» است که مقدمه‌ای بر مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» نیز محسوب می‌شود.

او افزود:

با هماهنگی‌های انجام شده مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» قرار است در روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور سفرای کشورهای عضو اکو در ساری برگزار شود که در آن سه روز نیز ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و گردشگری متنوعی قرار است با حضور هنرمندان استان‌های مختلف اجرا شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت:

خوشحالیم که بعد از دو سال کرونایی باز هم شاهد برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی و مفرح مرتبط با گردشگری هستیم و امیدواریم که بتوانیم این رویدادها و برنامه‌ها را به‌طور مستمر برای کمک به رونق گردشگری استان و همچنین ایجاد نشاط در جامعه ادامه دهیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود:

برای مراسم افتتاحیه که به‌مدت سه روز برگزار می‌شود از ۱۱ استان نیز دعوت کردیم که جاذبه‌های فرهنگی گردشگری خود را در مراسم افتتاحیه معرفی کنند تا شاهد حضور اقوام مختلف در رویداد «ساری ۲۰۲۲» باشیم. از مسئولان همه شهرستان‌های استان دعوت می‌کنیم که برای برگزاری برنامه‌هایی مانند شب‌های فرهنگی در ساری همکاری کنند تا شاهد گسترده‌تر شدن دامنه رویداد «ساری ۲۰۲۲» در مازندران باشیم.

ایزدی در خاتمه افزود:

یکی از جاذبه‌های مدنظر غذاهای بومی استان هستند که فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر و تقویت گردشگری مازندران محسوب می‌شوند. ۲۲ غذای مازندرانی تاکنون به ثبت ملی رسیده که مجموعه‌ای جذاب برای گردشگری محسوب می‌شود. باید این ظرفیت‌های مهم را در رویداد «ساری ۲۰۲۲» برجسته‌تر کنیم.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه