آغاز به کار رویداد «ساری ۲۰۲۲» از ۲۶ اسفند

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۵
آغاز به کار رویداد «ساری ۲۰۲۲» از ۲۶ اسفند

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی مازندران از افتتاح رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» هم‌زمان با اعیاد شعبانیه خبر داد.

مهدی ایزدی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی مازندران اعلام کرد که ۱۴۰۰ با اعلام کرد که رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» هم‌زمان با اعیاد شعبانیه افتتاح خواهد شد. وی در این رابطه اذعان داشت:

۲۶ و ۲۷ اسفندماه سال جاری و با حضور مقامات کشورهای عضو اکو و همچنین دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی این رویداد بین‌المللی افتتاح خواهد شد و آغازی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و دیگر فعالیت‌های دبیرخانه مرکزی خواهد بود. 

ایزدی با اشاره به برگزاری آیین افتتاح در دو بخش رسمی و مردمی گفت:

بخش مردمی با اجرای میراث آیینی میر نوروزی از محل میدان شهرآشوب شهر ساری شروع می‌شود و پس از گذر از میدان‌های ساعت و شهدا در ساعت ۱۷ مراسم افتتاح مردمی این رویداد در محل بوستان ملل شهر ساری برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران برپایی نمایشگاه غذاهای ملی و مازندرانی، نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، نمایشگاه گل‌وگیاه و دمنوش که البته تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت، از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم دانست و گفت: 

عصر روز ۲۶ اسفند جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران و این مقامات خواهیم داشت تا خروجی مناسبی را برای سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.

مهدی ایزدی بازدید از مجموعه شهر تاریخی فرح‌آباد، موزه شهر ساری، بازار و همچنین منطقه حفاظت‌شده دشت ناز ساری را از برنامه‌های روز دوم این مراسم عنوان کرد و گفت:

در این روز به نام هر کشور درختی به یادگار کاشته می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه