جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان واکسینه‌ نشده در سفرهای نوروزی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۹
جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان واکسینه‌ نشده در سفرهای نوروزی

با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، جانشین پلیس راهور ناجا آخرین شرایط سفر نوروزی را با خودروی شخصی تشریح کرد.

در فاصله ۱۸ روز باقی مانده به نوروز ۱۴۰۱، خبرها حاکی از این است که با توجه به واکسیناسیون سراسری، محدودیت خاصی برای انجام سفرهای نوروزی وجود ندارد؛ این در حالی است که موج شیوع اومیکرون در کشور همچنان پابرجا به‌نظر می‌رسد. در همین راستا سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص چگونگی سفرهای نوروزی اظهار کرد:

برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند برای سفر به دیگر شهرها در نوروز هیچ محدودیتی ندارند؛ حتی اگر شهرها در شرایط قرمز کرونایی باشند.

حسینی با اشاره به اعمال محدودیت سفر برای افرادی که کمتر از سه دوز واکسن تزریق کرده باشند، در خصوص لزوم یا عدم لزوم ثبت پلاک خودروی شخصی در سامانه مشخص برای سفرهای نوروزی گفت:

افرادی که دوزهای واکسن‌ کرونا را تزریق کرده و می‌خواهند برای نوروز عازم شهرهای دیگر شوند، نیازی نیست مشخصات خود یا پلاک خودروی شخصی را در سامانه‌ای ثبت کنند. دوربین‌های هوشمند جاده‌ای شماره پلاک خودروها را ثبت کرده و اگر مالک خودرو سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشد، تردد و سفرش غیرمجاز تلقی شده و روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

از سوی دیگر، «روح‌الله ایزدخواه»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا را مبنی بر اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگان واکسینه‌نشده بدون مصوبه مجلس غیرقانونی دانست و تذکر داد:

بر اساس پیش‌بینی این ستاد دو میلیون خودرو وجود دارد که صاحبان آن‌ها واکسن تزریق نکرده‌اند؛ بنابراین بر اساس مجازات تعیین شده دولت می‌تواند روزانه بالغ بر دو هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد. تعیین این نوع مجازات بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی بوده بنابراین لازم است مجلس در رابطه با تعیین این نوع مجازات‌های مالی تصمیم بگیرد به همین دلیل لازم است هیئت‌رئیسه مجلس با این موضوع برخورد کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه