رصد واکسیناسیون مسافران نوروزی با پلاک خودرو

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۳
رصد واکسیناسیون مسافران نوروزی با پلاک خودرو

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت از رصد واکسیناسیون افرادی که با خودروی شخصی به سفرهای نوروزی می‌روند، از طریق کد ملی و پلاک خودرو خبر داد.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اتصال همه دستگاه‌های استراتژیک مانند راه و شهرسازی و ناجا به سامانه «ایران من» در طرح محدودیت هوشمند کرونایی، تصریح کرد:

افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی برای نوروز مسافرت می‌روند، با ارائه کد ملی در صورت تزریق واکسن کرونا، بلیط به آن‌ها فروخته می‌شود و کسانی که با خودروی شخصی قصد عزیمت به شهرهای مختلف دارند، پلاک خودرو توسط دوربین ناجا ثبت شده و همراه با کد ملی، روند واکسیناسیون آن‌ها رصد می‌شود و در صورت عدم تزریق واکسن توسط راننده از مسافرت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

فرهادی با اشاره به اینکه تنها امکان رصد واکسیناسیون راننده وجود دارد، از عدم امکان رصد سایر سرنشینان خبر داد و از شهروندان خواهش کرد که پیش از سفر، چرخه واکسیناسیون خود را کامل کنند. وی با تاکید بر اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی، اظهار داشت:

پایه اجرای طرح مدیریت هوشمند بر دو اصل اساسی واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی استوار است و فاز سوم این طرح در قالب نظارت واحدهای صنفی و صنعتی است همچنین فاز چهارم نیز به ترددها و سفرهای برون شهری اختصاص دارد.

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت هدف از این طرح را کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات برخط در بستر سامانه «ایران من» به‌منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان دانست و بر لزوم همکاری مردم در انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌ها تاکید کرد. وی گفت:

اکنون ۶,۰۰۰ بازرس بهداشتی و همراه با نیروهای بسیج و سیار دستگاه‌ها به‌صورت فیزیکی نیز با مراجعه به واحدهای صنفی و اماکن عمومی بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون افراد نظارت دارند.

محسن فرهادی با بیان اینکه در هفته گذشته حدود ۲۱۷,۰۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که از این تعداد ۲۱,۰۰۰ واحد اخطار گرفته و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است، یادآور شد:

از مجموع بازرسی‌ها، ۱,۵۱۹ واحد صنفی پلمب و تعطیلی شد که بیشتر شامل صنایع کوچک، تعمیرگاه‌ها، نجاری‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها بوده است.

معاون وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر قدرت انتقال‌پذیری بالای سویه اومیکرون، اذعان کرد:

باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار تزریق دز سوم واکسن به ۹۰ درصد و استفاده از ماسک در اجتماعات تا ۸۰ درصد افزایش یابد تا از ابتلا به امیکرون کاسته شود و از مردم می‌خواهیم که حتما با انجام واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از ابتلا به این سویه پیشگیری کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه