بازگشایی موزه‌ ها و محوطه های تاریخی تهران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی موزه‌ ها و محوطه های تاریخی تهران

با توجه به تغییر رنگ شهر تهران از قرمز به نارنجی، تمامی موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی پایتخت همچون سایر شهرهای نارنجی قادر به از سرگیری فعالیت خود خواهند بود.

بر اساس دستورالعمل قبلی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص عدم منع فعالیت موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی و با توجه هماهنگی‌های صورت‌گرفته از طریق اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فعالیت موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی در شهرهای نارنجی از سر گرفته خواهد شد.

با توجه به وضعیت اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر قرارگیری تهران در وضعیت نارنجی در تاریخ ۲۷ شهریورماه، برخی موزه‌های پایتخت نیز با صدور اطلاعیه از بازگشایی خود با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر دادند. مجموعه‌ جهانی کاخ گلستان، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد و کاخ نیاوران از جمله مجموعه‌‌هایی بودند که در اطلاعیه‌ای، به از سرگیری فعالیت خود اشاره کردند.

ساعت بازدید از موزه‌های مجموعه‌های گلستان و سعدآباد و سایر موزه‌ها از ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر خواهد بود و فرایند بلیط‌فروشی این موزه‌ها نیز تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است که از ۱۸ فرودین‌ماه ۱۴۰۰، موزه‌ها با دستور ستاد کرونا تعطیل شدند. مدیرکل موزه‌ها چندی پیش اطلاع داد که موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در گروه دوم مشاغل قرار گرفته‌اند که در وضعیت نارنجی نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه