جدیدترین دستورالعمل‌های سفر زمینی به ارمنستان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
جدیدترین دستورالعمل‌های سفر زمینی به ارمنستان

بخشنامه‌‌ای شامل جدیدترین دستورالعمل‌ها در خصوص سفر زمینی به ارمنستان به دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های گردشگری ابلاغ شد.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در جدیدترین بخشنامه خود به دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های گردشگری، بر لزوم رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها طی سفرهای زمینی تاکید کرده است. همچنین بر اساس این بخشنامه مسافران هنگام بازگشت و ورود به کشور به ارائه گواهی تست PCR منفی با اعتبار ۷۲ ساعت ملزم شده‌اند؛ در صورت عدم ارائه این گواهی، انجام این تست و قرنطینه با هزینه شخصی مسافر تا مشخص شدن نتیجه، الزامی خواهد بود. این موضوع در خالی است که تا چندی پیش ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اعتبار تست منفی کرونا برای مسافران ورودی از مسیرهای بین‌المللی را تا ۹۶ ساعت اعلام کرده بود.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت ارمنستان نیز با تدوین مقررات جدید برای ورود اتباع خارجی به این کشور، اعلام کرده است که مسافران موظفند نتیجه تست منفی تشخیص کرونا را که بیشتر از ۷۲ ساعت از آن نگذشته باشد همراه داشته باشد. همچنین آنان می‌توانند گواهی واکسیناسیون کامل در برابر بیماری کووید را ارائه دهد که دست‌کم ۱۴ روز از تاریخ دریافت آخرین دُز واکسن نیز باید گذشته باشد.

مسافران ارمنستان در صورت عدم ارائه یکی از این دو گواهی، موظف به انجام آزمایش کرونا در مراکز مستقر در پایانه‌های مرزی یا فرودگاه خواهند بود و تا مشخص شدن نتیجه منفی، به قرنطینه اجباری منتقل خواهند شد.

نتیجه آزمایش مسافران پس از حداکثر ۴۸ ساعت در سامانه «Armed» ثبت می‌شود و در اختیار مسافر قرار می‌گیرد که در صورت منفی بودن جواب آزمایش، فرد قادر خواهد بود تا از قرنطینه خارج شود.

در پی موج سفر ایرانیان به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا، وزارت بهداشت این کشور تصمیم گرفته است تا واکسیناسیون کرونا فقط در مراکز سیار با واکسن «آسترازنکا» و فقط به شرط ۱۰ روز اقامت انجام می‌شود. راهنمایان گردشگری شاغل در تورهای ارمنستان معتقدند که مطابق با این قانون، مسافران حدود ۹ روز باید در این کشور اقامت داشته باشند تا پس از آن، مشمول تزریق واکسن آسترازنکا شوند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه