عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ تعیین شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱
عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ تعیین شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی عوارض خروج از کشور برای اقشار مختلف را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰، عوارض خروج از کشور را برای اقشار مختلف مشخص کردند. بر این اساس در سال ۱۴۰۰، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (۴۵) قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک‌بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن اخذ می‌شود. افراد مرزنشین موضوع این جزء به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستا‌ها و شهر‌های مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع بر اساس سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور مبتنی بر شماره ملی و شناسه (کد) پستی افراد مذکور است.

زائران اربعین که از تاریخ چهارم شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا بیست و دوم مهر ماه سال ۱۴۰۰ از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

عوارض خروج ورزشکاران تیم‌های ملی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شوند برای هر مرحله خروج، با نرخ عوارض مرحله اول خروج محاسبه و اخذ می‌شود.

کارگرانی که در طول یکسال گذشته به‌عنوان کارگر در کشور‌های همجوار مشغول به کار بوده‌اند با تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا ادارات کار استان‌ها و شهرستان‌ها از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه