از سرگیری پروازهای عراق به ایران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
از سرگیری پروازهای عراق به ایران

طبق اعلام شرکت خطوط هوایی عراق، این کشور از امروز پروازهای خود با ایران را از سر می‌گیرد.

عراق از امروز پروازهای خود به ایران را از سر می‌گیرد. شرکت خطوط هوایی عراق اعلام کرد که امروز (شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹) چهار پرواز میان نجف-تهران و مشهد به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

وزارت حمل و نقل عراق پیش از این اعلام کرده بود که عراق به‌منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا، پروازهای خود به ایران، انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک و ژاپن را متوقف کرده است.

به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۱۱/۰۶

تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی و از سرگیری پروازهای ایران و عراق اظهار کرد:

در حال حاضر به غیر از پروازهای انگلستان، ژاپن و چند مقصد آفریقایی، پروازهای ایران به همه مقاصدی که پیش از شیوع ویروس کرونا وجود داشت، انجام می‌شود و به غیر از پروتکل‌های بهداشتی و کرونایی محدودیت دیگری در این زمینه نداریم.

وی افزود:

در روزهای گذشته مذاکراتی با مقامات عراقی داشتیم و نهایتا مقرر شد تا پروازهای شرکت‌ هواپیمایی این کشور به ایران از سر گرفته شود و ایرلاین‌های ایرانی نیز بتوانند مسافران و زائران خود را به این کشور همسایه ایران ببرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد:

شنبه گذشته پرواز ایرلاین عراقی به تهران و مشهد انجام شد و البته نظارت بسیاری زیادی بر این پرواز از نظر پروتکل‌های بهداشتی داشتیم و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز می‌توانند برای هر روزی از هفته که می‌خواهند و از سوی مردم تقاضا برای آن وجود دارد، درخواست بدهند تا مجوز پرواز به نجف و بغداد را برای آن‌ها صادر کنیم.

دهقان زنگنه گفت:

پروتکل‌های بهداشتی برای این پرواز مانند دیگر پروازهای خارجی رعایت شده و می‌توان به غربالگری مسافران و رصد مبتلایان به ویروس کرونا برای ممانعت از سفر هوایی آن‌ها و... اشاره کرد و مسافران نیز باید تست PCR با نتیجه منفی را مطابق دیگر پروازهای خارجی در اختیار داشته باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه