عدم بازگشایی مرزهای استرالیا به‌روی گردشگران در سال ۲۰۲۱

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
عدم بازگشایی مرزهای استرالیا به‌روی گردشگران در سال ۲۰۲۱

کشور استرالیا باوجود اجرای واکسیناسیون کرونا قصد ندارد تا مرزهای خود را در سال ۲۰۲۱ به‌طور کامل به روی مسافران بین‌المللی بازگشایی کند.

مرزهای کشور استرالیا از مارس ۲۰۲۰ (اواسط اسفند ۱۳۹۸) به‌علت شیوع پاندمی کرونا بسته شده‌اند. اواسط مهرماه، دولت استرالیا اعلام کرد که احتمال باز شدن مرزهای این کشور به روی مسافران بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۲۱ و در واقع، پیدا شدن واکسنی برای بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، نزدیک به صفر است. پس از چند ماه و تایید رسمی چند واکسن بیماری کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی، «برندن مورفی» (Brendan Murphy)، وزیر امور بهداشت استرالیا اعلام کرد که استرالیا باوجود اجرای طرح واکسیناسیون بیشتر جمعیت خود در سال ۲۰۲۱، بعید است که مرزهای خود را در این سال به‌طور کامل باز کند.

پروفسور مورفی، در تایید بسته ماندن مرزهای کشور استرالیا در سال ۲۰۲۰، به خبرگزاری دولتی استرالیا (Australian Broadcasting Corporation) گفت:

فکر می‌کنم که محدودیت‌های مرزی به‌طور قابل توجهی در  سال جاری ادامه خواهند داشت؛ حتی اگر تعداد زیادی از جمعیت کشور واکسینه شده باشند. ما نمی‌دانیم که واکسن از انتقال گسترده بیماری جلوگیری می‌کند یا نه.

مورفی از مقامات وزارت بهداشت است که در سال گذشته در آغاز همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، رئیس بخش خدمات پزشکی استرالیا (chief medical officer) بود. وی همچنین ذکر کرد که با توجه به سرعت تغییرات در جهان، قوانین با توجه به تغییر و تحولات مسیر تنظیم می‌شوند.

محدودیت‌های سختگیرانه مرزی کماکان در کشور استرالیا در حال اجرا هستند؛ محدودیت‌هایی که از ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، مرزهای این کشور را به روی مسافران بین‌المللی بسته نگه داشته‌اند. در این میان، تنها شهروندان استرالیایی و دارندگان اقامت دائم و همچنین خانواده‌های آن‌ها از این قوانین معاف هستند. برخی از کارگران و دانشجویان نیز ممکن است بتوانند برای ورود به استرالیا درخواست معافیت فردی کنند؛ در حالی که چند ماه قبل، دولت استرالیا اعلام کرده بود که سفر گردشگران و دانشجویان بین‌المللی تا اواخر سال ۲۰۲۱ امکان‌پذیر نخواهد بود.

افرادی که قصد دارند به استرالیا سفر کنند، باید نتیجه آزمایش PCR منفی خود را به مسئولان مربوطه ارائه دهند. آن‌ها باید این آزمایش را نهایتا ۷۲ ساعت قبل از خروج از مبدا انجام داده باشند.

استرالیا اخیرا با کشور نیوزیلند، یک حباب مسافرتی ایجاد کرده است؛ به این ترتیب که کسانی که از نیوزیلند به استرالیا سفر می‌کنند، نیازی به قرنطینه خود در بدو ورود ندارند؛ اما به غیر از مسافران نیوزیلندی، هر کس که وارد کشور استرالیا شود، باید به‌صورت اجباری، وارد یک دوره قرنطینه برای ۱۴ روز در یک مرکز مشخص مانند هتل شود.

در حال حاضر، با وجود کاهش تعداد مبتلایان در ایالت‌های «نیو ساوث ولز»، «کوئینزلند» و «استرالیای غربی» به نصف، تعداد مسافران بین‌المللی ورودی به استرالیا نیز کاهش یافته است؛ زیرا گونه‌های جدیدی از ویروس کرونا مانند ویروس کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی به سرعت در جهان در حال گسترش هستند. این خبر، بسیاری از افراد، به‌خصوص شرکت هواپیمایی ملی استرالیایی «کانتاس» را ناامید کرد؛ زیرا این شرکت در روزهای قبل، فروش بلیط پروازهای بین‌المللی خود را آغاز کرده بود. پروازهای این شرکت هواپیمایی قرار بود از ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (اواسط تیر ۱۴۰۰) به مقاصد مختلف در جهان انجام شوند؛ البته انجام شدن این پروازها بستگی به باز بودن مرزها داشت.

رئیس شرکت هواپیمایی کانتاس، قبلا پیشنهاد داده بود که فقط افرادی که واکسینه شده‌اند، مجاز به سفر در پروازهای این شرکت هواپیمایی خواهند بود.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه