تامین اعتبار بازسازی موزه نظامی سعدآباد توسط ارتش

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲
تامین اعتبار بازسازی موزه نظامی سعدآباد توسط ارتش

اعتبار لازم برای اتمام بازسازی و مرمت موزه نظامی مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعد آباد با همکاری ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در نشستی مشترک با کیا پارسا، مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد، در خصوص راهکارهای لازم برای تامین منابع مالی جهت بازسازی موزه گفت‌وگو کردند. در پایان این جلسه، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران دستور تأمین اعتبارات لازم برای اتمام بازسازی و مرمت موزه نظامی را با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

طی این جلسه، مدیر مجموعه سعد آباد با ارائه گزارشی کامل از فعالیت‌های عمرانی جهت موزه مرمت موزه، از انجام عملیات استحکام‌سازی، سبک‌سازی سقف، تمهیدات فنی هدایت آب‌های سطحی پشت بام، اجرای تاسیسات مکانیکال و الکتریکال، تجهیز کامل ادوات گرمایشی و برودتی، تجهیزات اعلام حریق، مرمت و بازسازی بسیاری از بخش های زیرساخت موزه نظامی با اولویت‌بندی لازم خبر داد. وی همچنین اظهار داشت:

به‌دلیل کاهش چشم‌گیر اعتبارات مرتبط، لاجرم باقی امور عمرانی به کندی پیش می‌رود.

پارسا با تاکید بر اهمیت موزه نظامی به‌عنوان یکی از پربازدیدترین بخش‌های موزه سعد آباد، مساعدت ارتش را برای تامین اعتبارات پروژه‌های عمرانی و تکمیل مرمت این موزه خواستار شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت مجموعه برای حفظ و نگه‌داری موزه نظامی، از تشکیل کارگروه ویژه در ستاد ارتش و ابلاغ حوزه مأموریت جدید در این ستاد خبر داد و افزود:

تمامی ظرفیت‌های مالی و اعتباری لازم را برای سرعت بخشیدن به اتمام امور مرمتی موزه نظامی در دستور کار قرار خواهیم داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با تاکید بر همکاری دفتر فنی مجموعه سعد آباد، دستورات لازم را در راستای برآورد بودجه مورد نیاز و از سرگیری عملیات بازسازی موزه در اسرع وقت ابلاغ کرد.

گفتنی است در موزه نظامی سعدآباد آثاری در زمینه علوم و فنون نظامی، تاریخ انواع اشیا و سلاح ها، انواع لباس‌های رزمی و سلاح‌های نظامی و جنگی به نمایش گذاشته شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه