اعلام شرایط ورود مسافران به کشور عمان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
اعلام شرایط ورود مسافران به کشور عمان

آخرین شرایط ورود مسافران به کشور عمان در زمان شیوع ویروس کرونا به شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات گردشگری ابلاغ شد.

دولت عمان طی بخشنامه‌‌ای تازه‌ترین شرایط ورود مسافر به این کشور را به شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات گردشگری ابلاغ کرد. در این بخشنامه ضمن تاکید برای نظارت کامل بر حسن اجرای موارد مندرج، در خصوص تخطی از این ابلاغ به مسافران و شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده شده است.

مفاد بخشنامه مذکور به شرح زیر است:

۱‌. مسافران دارای مجوز اقامت معتبر، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج‌ فارس و مسافران دارای ویزای معتبر، بدون تایبد قبلی برای ورود به کشور عمان مجاز خواهند بود.

۲. کلیه مسافران باید پیش از ورود به کشور عمان، نسبت به ارائه نتیجه تست PCR منفی خود اقدام کنند. مهلت اعتبار این تست ۷۲ ساعت پیش از پرواز است. یادآور می‌شود که نتیجه تست باید از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (دولتی یا خصوصی) به‌زبان انگلیسی یا عربی و ممهور به مهر آزمایشگاه باشد.

۳. کلیه مسافران ورودی به کشور عمان باید دارای بیمه مسافرتی یک ماهه باشند. به‌گونه‌ای که در صورت ابتلا به کووید-۱۹، کلیه هزینه‌های درمانی تحت پوشش این بیمه قرار گیرد. شهروندان مقیم کشور آلمان، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری‌ خلیج فارس و مسافران دارای کارت درمان رایگان، از رعایت این بند از دستورالعمل معاف هستند.

۴. کلیه مسافران باید پیش از ورود به کشور عمان، نسبت به ثبت‌نام اولیه جهت جهت انجام تست PCR در کشور عمان از طریق ???? ???‌??? اقدام کنند. هزینه ثبت‌نام ۲۵ ریال عمانی و بر عهده خود مسافر خواهد بود‌‌. لازم‌ به‌ ذکر است که پیش از سفر، نصب و ثبت‌نام در اپلیکیشن ترصد (TARASSUD+) الزامی است و شرکت‌های هواپیمایی از پذیرش مسافرانی که مراحل ذکر شده را به انجام نرسانده‌ باشند، ممانعت به‌عمل خواهند آورد.

۵. مسافران ورودی به کشور عمان ملزم به ارائه پاسخ منفی تست کرونا در هنگام ورود، تهیه دست‌بند ردیاب اپلیکیشن ترصد، سپری کردن دوره قرنطینه هفت‌روزه و انجام مجدد تست PCR در روز هشتم پس از ورود به کشور عمان هستند.

۶. پرسنل پروازی و مسافرانی که دارای ۱۵ سال سن و کمتر هستند، از انجام تست PCR در بدو ورود و تهیه دست‌بند ردیاب اپلیکیشن ترصد معاف هستند.

۷. پرسنل پروازی معاف از قرنطینه و موظف به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات احتیاطی مورد تایید وزارت بهداشت عمان هستند.

۸. مسافران دیپلمات شاغل در سفارت‌های رسمی کشورهای خارجی مستقر در عمان و مسافران دیپلماتی که به‌عنوان توریست وارد کشور عمان می‌شوند، از انجام تست PCR در بدو ورود و تهیه دست‌بند ردیاب اپلیکیشن ترصد معاف هستند؛ گرچه این مسافران باید دوره قرنطینه هفت‌روزه را سپری کنند.

شرایط ورود به کشور عمان

مطالب مرتبط:

منبع قشم ایر

دیدگاه