اعلام آمادگی ۴۲ واحد اقامتی گیلان برای پذیرش بیماران کرونایی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
اعلام آمادگی ۴۲ واحد اقامتی گیلان برای پذیرش بیماران کرونایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از اعلام آمادگی ۴۲ واحد گردشگری این استان برای پذیرش بیماران کرونایی در دوره نقاهت خبر داد.

مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن اشاره به بند دوم از مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان گیلان، مورخ هشت آذر ماه و نیز در راستای دستورالعمل وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی به منظور نقاهتگاه بیماران کرونایی و استراحتگاه کادر درمانی کشور، از اعلام آمادگی چندین واحد اقامتی استان گیلان به‌منظور مشارکت در این طرح خبر داد. وی در این رابطه تشریح کرد:

طی مذاکرات صورت گرفته با واحد های حائز شرایط این طرح تا تاریخ ۱۱ آذر ماه، ۴۲ هتل با ظرفیت ۷۵۵ اتاق و ۲۳۲۹ تخت آمادگی خود برای پذیرش بیماران کرونایی در دوران نقاهت را اعلام کردند.

حلاج‌پور ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و بی‌وقفه کادر درمان و ابراز امیدواری برای همکاری همه‌جانبه از سوی مردم فهیم و وظیفه‌شناس و مسئولان استان، در خصوص واحدهای اقامتی داوطلب شده گفت:

این واحدها شامل ۲۰ هتل، ۶ هتل آپارتمان و ۱۶ مجتمع گردشگری هستند.

گفتنی است چندی پیش ولی تیموری، معاون گردشگری کشور نام‌ هتل‌های منتخب و واجد شرایط را برای پذیرش بیماران کرونایی، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داد. در هر استان و در هر یک از جزیره‌های کیش و قشم، یک هتل به‌‌منظور نقاتگاه این بیماران اختصاص خواهد یافت.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه