هتل های محل استقرار بیماران کرونایی تفکیک می‌شوند

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲
هتل های محل استقرار بیماران کرونایی تفکیک می‌شوند

رئیس جامعه هتل‌داران ضمن اعلام آمادگی برای کمک به‌منظور ریشه‌کن کردن همه‌گیری کرونا، اعلام کرد که هتل‌های ویژه استقرار و نقاهت بیماران کرونایی، از سایر هتل‌ها تفکیک می‌شوند.

روز گذشته، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از درخواست وزارت بهداشت برای اجاره و تجهیز هتل‌های درجه یک، دو و سه به‌منظور استقرار کادر پزشکی و فراهم آوردن نقاهتگاه بیماران کرونایی خبر داد. در این راستا، «جمشید حمزه‌زاده» رئیس جامعه هتلداران ضمن اعلام آمادگی برای کمک به ریشه‌کن کردن پاندمی، اظهار داشت:

الزامی برای هتلداران وجود ندارد و آن‌هایی که علاقه‌مند باشند می‌توانند به این لیست وارد شوند.

حمزه‌زاده با بیان اینکه برنامه اجاره و تجهیز هتل‌ها به‌صورت استانی و با توجه به شرایط و نیاز هر شهر دنبال خواهد شد، عنوان کرد:

بر اساس نیاز وزارت بهداشت هتل‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و البته هتلی که در اختیار این گروه قرار می‌گیرد به صورت صدرصد به این افراد اختصاص خواهد یافت و قطعا پذیرش گردشگر در آن صورت نمی‌گیرد.

رئیس جامعه هتلداران ضمن یادآوری این موضوع که بیش از ۲۰۰ هتل و بیش از هزار اقامتگاه غیرخصوصی در کشور وجود دارد، از احتمال پیشگام شدن این مراکز خبر داد و تصریح کرد:

ما در حال پرس‌و‌جو از هتل‌ها برای فهمیدن میزان علاقمندی آن‌ها برای مشارکت در این طرح هستیم و پس از آن این فهرست را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم. البته مسئله زمان‌بر است؛ زیرا باید نحوه پرداخت هزینه‌ها از طرف وزارت بهداشت مشخص شود. همچنین موضوعی که قابل طرح و بررسی است نحوه رسیدگی به این بیماران است.

گرچه کارکنان هتل‌ها از شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز اقامتی مطلع هستند، اصول مراقبت از بیماران کرونایی را نمی‌دانند. حمزه زاده در این خصوص اذعان داشت:

قطعا در موارد مشابه نیاز به گفت‌وگو با وزارت بهداشت وجود دارد. که شاید نیاز باشد بخشی از کادر درمان در این مراکز حضور پیدا کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه