ارائه اقامت یک ساله دبی برای شاغلان خارجی دورکار

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
ارائه اقامت یک ساله دبی برای شاغلان خارجی دورکار

دبی درصدد ارائه ویزای جدیدی به خارجی‌های دورکار است تا بتوانند به‌همراه خانواده خود برای مدت یک سال در این شهر اقامت کنند.

در حال حاضر، دورکاری بیش از هر زمان دیگری رایج شده است و به احتمال زیاد حتی پس از پایان همه‌گیری کرونا، این روال ادامه خواهد یافت. دبی نیز قصد دارد از این سبک جدید زندگی استفاده کند و با ارائه ویزای بلندمدت به شاغلان دورکار، به جمع کشورهایی مانند گرجستان، باربادوس و استونی بپیوندد. این برنامه به کارمندان دورکار و خانواده‌هایشان اجازه می‌دهد تا حین کار برای شرکت‌های خارجی، در دبی اقامت داشته باشند.

دارندگان ویزا مجاز به افتتاح حساب در بانک‌های این شهر هستند؛ ضمن اینکه می‌توانند کودکان خود را در مدارس دبی ثبت‌نام کنند و برای خانه و فضای کار خود تلفن و اینترنت داشته باشند. زندگی در دبی ارزان نیست؛ هرچند عدم‌دریافت مالیات بر درآمد می‌تواند برخی هزینه‌ها را جبران کند.

شخصی در حال استفاده از کیبورد

ویزا دبی ۲۸۷ دلار هزینه برمی‌دارد که مبلغ بیمه درمانی و هزینه بررسی پرونده را نیز باید به آن اضافه کرد. متقاضیان درخواست ویزا باید حداقل ۵۰۰۰ دلار در هر ماه درآمد داشته باشند و مدرک اشتغال به کار و گواهی سه‌ماهه موجودی حساب بانکی خود را ارائه کنند.

«هلال المری» (Helal Almarri) مدیرکل اداره گردشگری دبی در این رابطه می‌گوید:

همه‌گیری کرونا، نحوه زندگی و کار ما را تغییر داده است. اولویت مردم دنیا همچنان سلامتی، رفاه و مهارت ایجاد تعادل بین کار و زندگی محسوب می‌شود. دبی با توجه به موقعیت منحصربه‌فردش امکان داشتن یک سبک زندگی ایمن و پویا را به فعالان حوزه دیجیتال و خانواده‌هایشان ارائه می‌کند تا فعالیت خود را از راه دور انجام دهند و فرقی نمی‌کند که این فعالیت چند ماه طول می‌کشد یا یک سال تمام.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه