کاهش تدریجی قیمت بلیط هواپیما

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱
کاهش تدریجی قیمت بلیط هواپیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به افزایش پروازهای ایران به ۲۰ مقصد مختلف، از کاهش تدریجی قیمت‌ها با اضافه‌ شدن دیگر ایرلاین‌ها به برنامه پروازها خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن تایید این موضوع که هم‌اکنون پروازهای خارجی به ۲۰ مقصد مختلف انجام می‌شود، اظهار داشت:

با اضافه‌ شدن ایرلاین‌های داخلی و تعداد پروازها در مسیرهای خارجی مانند ترکیه، مسلما قیمت بلیط هواپیما باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

اسعدی سامانی با اشاره به برقراری مجدد پروازهای فرانکفورت در ۱۲ مهرماه، از انجام مذاکرات برای بازگشایی خطوط هوایی سایر کشورها به ایران خبر داد. وی همچنین در رابطه با گرانی بلیط برخی مسیرهای هوایی از جمله ترکیه، تصریح کرد:

به محض اینکه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در مسیر پروازی تهران - استانبول وارد شدند، قیمت پروازهای این مسیر که پیش از این توسط ایرلاین‌هایی مانند قطر ایرویز به ۶۰ میلیون تومان رسیده بود، کاهش یافته و به ۲۴ میلیون تومان رسید و هم اکنون نیز این سیر نزولی قیمت‌ها تا متعادل شدن آن ادامه دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن تایید سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نبود پایه و اساس مشخصی مبنی بر قیمت‌گذاری پروازهای خارجی و رقابتی بودن این بازار، اذعان داشت:

هر قدر تعداد ایرلاین‌های داخلی در مسیرهای پروازی خارجی مانند ترکیه بیشتر شود و تعداد پروازها نیز افزایش یابد، مسلما قیمت بلیط هواپیما نیز کاهش خواهد یافت و مسلما می‌توان گفت که قیمت بلیط‌ها اینگونه نخواهد ماند؛ چراکه هر قدر عرضه بلیط از سوی ایرلاین‌های مختلف بیشتر شود، قیمت بلیط نیز کمتر می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع انتخاب

دیدگاه