کدام ایرلاین ها به استانبول پرواز می‌کنند؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
کدام ایرلاین ها به استانبول پرواز می‌کنند؟

به‌دنبال اعلام برقراری مجدد پرواز‌های تهران استانبول، علاوه بر ترکیش ایرلانیز، پرواز تعداد دیگری از ایرلاین‌های ایرانی به استانبول تایید شد.

سرانجام پس از چند ماه دیروز خبر برقراری مجدد پروازهای مستقیم تهران استانبول از ۵ مهر توسط ترکیش ایرلاینز منتشر شد. به‌دنبال آن تعدادی از ایرلاین‌های ایرانی نیز اقدام به فروش بلیط پروازهای خود در مسیر پروازی تهران به استانبول و برعکس کرده‌اند. فهرست پروازهای تائید شده این ایرلاین‌ها به شرح زیر است:

تاریخ آغاز پروازایرلاینفرودگاهمسیر پروازی
۵ مهرترکیشاستانبولتهران-استانبول-تهران
۷ مهرپگاسوسصبیحاتهران-استانبول-تهران
۴ مهرایران ایرتورتهران-استانبول-تهران
۷ مهرایران ایرتورتبریز-استانبول-تبریز
۴ مهرایران ایراستانبولتهران-استانبول-تهران
۳ مهرقشم ایراستانبولتهران-استانبول-تهران
۱ مهرماهاناستانبولتهران-استانبول-تهران

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جستحوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

آخرین به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ساعت ۹:۵۰

با کاهش محدودیت‌های سفر به ترکیه، شرکت هواپیمایی قشم ایر از برقراری مجدد ۳ پرواز تهران - استانبول در روزهای آینده خبر داد. بر این اساس پروازهای هواپیمایی قشم در مسیر تهران - استانبول مجددا در تاریخ‌های دوشنبه ۲۱ مهر،یک شنبه ۲۷ مهر و دوشنبه ۵ آبان ماه برقرار می‌شود.

۱۴ مهرماه امسال و بعد از توقف مجدد پروازها به ترکیه، تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی، از برقراری مجدد پروازهای ترکیه با صدور مجوز سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه خبر داد و گفت:

با هماهنگی انجام شده بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه و صدور مجوز، پرواز بین ایران و ترکیه به صورت محدود برقرار می‌شود.

بر این اساس هر روز یک پرواز توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و همچنین یک پرواز روزانه توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین انجام خواهد شد، به این ترتیب، روزی دو پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه انجام می‌شود.

آخرین به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ساعت ۱۴:۵۲

براساس توافق به عمل آمده بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه وصدور مجوز پرواز برای برقراری پرواز به فرودگاه استانبول، پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» براساس برنامه در روزهای سه‌شنبه ۱۵ مهرماه و جمعه ۱۸ مهرماه انجام می‌شود.

دو پرواز برنامه‌ریزی شده «هما» به استانبول، با پرواز شماره ۷۱۹ در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام و در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه به وقت محلی وارد فرودگاه استانبول انجام می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز، با پرواز شماره ۷۱۸ در ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه از استانبول پرواز و ساعت ۱۹ در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند.

براساس اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه، تمامی مسافران ورودی به فرودگاه استانبول، باید در محدوده‌ ۷۲ ساعت مانده به پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نموده و نتیجه آن را در زمان ورود به ماموران بهداشت مستقر در فرودگاه استانبول ارائه‌ کنند.

شایان ذکر است هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی را ابطال کرد که در هفته جاری به دنبال مذاکرات انجام شده دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه، مجوز ادامه پرواز برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» صادر شده است.

شرکت هواپیمایی ماهان نیز در اطلاعیه‌ای از سرگیری پروازهای خود از چهارشنبه مورخه ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ در مسیر پروازی تهران - استانبول - تهران را اعلام کرد. طبق مفاد اطلاعیه همراه داشتن گواهی تست منفی PCR صادره از آزمایشگاه‌های اعلام شده الزامی است.

اطلاعیه ماهان ایر درباره از سرگیری پروازهای مسیر پروازی تهران استانبول تهران

آخرین به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ساعت ۱۰:۱۱

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای از لغو تمام پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی کشور ترکیه از مبدا ایران به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد. در اطلاعیه سازمان هواپیمایی آمده است:

در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا، پرواز تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی کشور ترکیه از مبدا ایران به ترکیه تا اطلاع ثانوی لغو می شود.

در حال حاضر، ایرلاین‌های دو طرف فقط می‌توانند Repatriation Flight انجام دهند و فقط انجام پرواز خالی توسط ایرلاین‌های ایران و ترکیه برای برگرداندن اتباع دو طرف انجام می‌شود.

این تصمیم سازمان هواپیمایی ترکیه به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا و تلاش برای کاهش شیوع این بیماری اعلام شده است.

پروازهای مسیر تهران - استانبول - تهران ماهان ایر در بازه ۱۶ تا ۲۰ مهرماه انجام می‌شوند

البته هواپیمایی ماهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که پروازهای این ایرلاین در تاریخ‌های ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰‌ام مهرماه برابر با هفتم، هشتم، دهم و یازدهم اکتبر ۲۰۲۰ در مسیر پروازی تهران - استانبول - تهران پذیرش مسافر دارند. 

نکته قابل توجه اینکه تست منفی کووید ۱۹ (PCR) برای مسافران ورودی و خروجی بالای دو سال که ۷۲ ساعت قبل از پرواز صادر شده باشد (از آزمایشگاه‌هایی که قبلا معرفی شده باشند)، الزامی است.

آخرین به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ 

پرواز ایرلاین‌های ترکیش ‌ایر و سان اکسپرس با توجه به بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، بار دیگر لغو شد. در این راستا، شرکت هواپیمایی ماهان نیز از لغو پروازهای تهران به استانبول این شرکت تا اطلاع ثانوی خبر داد. برخی گزارش‌ها دلیل این موضوع را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لغو تست PCR عنوان شده است.

اطلاعیه شرکت هواپیمایی ماهان به شرح زیر است:

با سلام و احترام،

ضمن پوزش از مسافران محترم به اطلاع می‌رساند بنا بر گزارش دریافتی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به استانبول تا تاریخ شنبه ۱۲ مهرماه (۳ اکتبر) ادامه خواهد داشت و پس از آن صرفا به‌صورت یک طرفه از مبدأ استانبول به تهران صورت خواهد پذیرفت.

لذا پس از این تاریخ تا تاریخ (اول نوامبر) کلیه پروازها از مبدأ تهران به استانبول ابطال می‌شود و برنامه پروازهای برگشت متعاقباً اعلام خواهد شد.

هواپیمایی ماهان

آخرین به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۰۷/۰۱

اطلاعیه ماهان ایر

طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده در وب‌سایت شرکت هواپیمایی ماهان، پذیرش مسافر در مسیر پروازی تهران - استانبول - تهران در تاریخ‌های ۱۳۹۹/۰۷/۰۲، ۱۳۹۹/۰۷/۰۳، ۱۳۹۹/۰۷/۰۶، ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ و ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ برابر با ۲۳، ۲۴، ۲۷، ۲۹ و ۳۰ ستامبر ۲۰۲۰ امکان‌پذیر بوده و مسافران می‌توانند برای خرید بلیط هواپیما به وب‌سایت شرکت هواپیمایی ماهان مراجعه کنند.

اطلاعیه ایران ایر

همچنین طبق اطلاعیه منتشر شده در وب‌سایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، کلیه مسافران با تابعیت ایرانی بالای دو سال که با مجوز اقامتی یا توریستی قصد سفر به کشور ترکیه را دارند، باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز باید نسبت به انجام تست PCR کرده و گواهی تست منفی به زبان انگلیسی را به‌همراه داشته باشند. 

  • همراه داشتن هرگونه بار دستی به‌صورت ترولی یا صندلی چرخ‌دار به داخل کابین ممنوع بوده و مسافران می‌توانند فقط یک کوله‌پشتی یا ساک دستی به‌عنوان بار همراه داشته باشند.
  • استفاده از ماسک در طول پرواز و فرودگاه‌ها الزامی است.

اطلاعیه قشم ایر

مفاد اطلاعیه شرکت هواپیمایی قشم ایر در رابطه با پذیرش مسافر در مسیر پروازی تهران - استانبول - تهران به شرح زیر است:

  • پذیرش مسافران بزرگسال و کودکان بدون همراه منوط به‌همراه داشتن تست منفی PCR به زبان انگلیسی و ممهور از آزمایشگاه‌های معتمد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
  • پذیرش اتباع غیر ایرانی در صورت داشتن ویزای معتبر یا کارت اقامت و  تست منفی کرونا مجاز است.
  • فهرست آزمایشگاه‌های مورد پذیرش: بیمارستان‌های دولتی در کلیه استان‌ها، آزمایشگاه ونک (تهران)، آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش (تهران)، آزمایشگاه انیستیتو پاستور (جهت دیپلمات‌ها و ماموران دولتی جمهوری اسلامی ایران)، آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد (کرج)، آزمایشگاه پزشکی بوعلی (قم)، آزمایشگاه آذرمهر (اصفهان)، آزمایشگاه پزشکی نیلو (شیراز)، آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

این خبر متعاقبا تکمیل می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه