اعلام نام ایرلاین های متخلف در صورت عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
اعلام نام ایرلاین های متخلف در صورت عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رسانه‌ای شدن نام دو شرکت هواپیمایی متخلف و اخطار گرفته، در صورت تکرار تخلف آن‌ها خبر داد.

تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پس از بازدید سرزده از دو هواپیما به منظور نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داخل پروازها، در جمع خبرنگاران اذعان داشت:

اخطار به شرکت‌های هواپیمایی را شروع کردیم و تاکنون به دو شرکت هواپیمایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل پروازها، مجوز پرواز ندادیم. اگر تخلف این شرکت‌های هواپیمایی در عدم فاصله‌گذاری در داخل هواپیما ادامه پیدا کند، نام این ایرلاین‌ها را اعلام می‌کنیم. سازمان هواپیمایی دستورالعملی با نام «١٩٠٠» تهیه کرده و به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است که موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند. داخل هواپیما نیز فرم نظرسنجی گذاشته است و مسافران می‌توانند موارد تخلف را فورا از داخل پرواز به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص تهویه داخل هواپیما که به‌زعم بسیاری از کارشناسان، با توجه به بالا بودن سن ناوگان هواپیمایی کشور فاقد کارکرد است، اظهار داشت:

بحث تهویه هوا هر سه دقیقه یکبار مطرح نیست، بلکه در هواپیما مدام تهویه انجام می‌شود و این موضوع را می‌توانید از تفاوت دمای بیرون و داخل هواپیما تشخیص دهید. ضمن اینکه دستور داده شده است که دوران کرونا و زمانی که هواپیما روی زمین است، از موتور کمکی APU استفاده شود که تهویه را روی زمین هم انجام می‌دهد و قبل از اینکه موتورها خاموش شوند باید این موتور کمکی روشن شود و در هنگام تاکسی کردن هواپیما و پیاده شدن مسافر نیز این تهویه باید روشن باشد.

زنگنه درباره موضوع امنیت فرودگاه ماهشهر و سپردن مسئولیت این امر به شرکت فرودگاه‌ها نیز تصریح کرد:

شبهه‌ای ایجاد شده بود مبنی بر این که فرودگاه ماهشهر ایمنی ندارد، در نتیجه صحبتی با وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشتیم و پس از تعطیلی چند ساعته فرودگاه مقرر شد، شرکت فرودگاه‌ها مسئولیت فرودگاه عسلویه و ماهشهر را بپذیرد.

 

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه