برنامه‌ های هفته گردشگری به‌صورت مجازی و در فضای باز انجام می‌شود

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
برنامه‌ های هفته گردشگری به‌صورت مجازی و در فضای باز انجام می‌شود

معاون گردشگری کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع کرونا، از برگزاری برنامه‌های هفته گردشگری به‌صورت مجازی، نیمه‌مجازی و در فضاهای باز خبر داد.

ولی تیموری، معاونت گردشگری، در جلسه‌ای که روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه برگزار شد، به‌صورت وبینار در جمع مدیران کل استانی حاضر شد و با اشاره به روز جهانی گردشگری در تاریخ ۲۷ سپتامبر، از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای این مناسبت خبر داد. تیموری در این رابطه خاطرنشان کرد:

همه ساله تمامی کشورها با مغتنم شمردن این روز اقدام به اجرایی کردن بخشی از اهداف گردشگری خود می‌کنند و گفتمان‌سازی، معرفی و ترویج جاذبه‌های گردشگری از اهداف قابل پیگیری در این روز است. با توجه به اینکه گردشگری تنها در ابعاد داخلی قابل تعریف نیست، رایزنان فرهنگی و سفارت‌خانه‌ها نیز در این روز برنامه‌‌هایی را با موضوع گردشگری در کشورهای مقصد برگزار می‌کنند که این برنامه‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور مثمر ثمر خواهد بود.

تیموری با یادآوری شعار امسال سازمان جهانی گردشگری مبنی بر گردشگری و توسعه روستایی، ضمن تاکید بر تجلیل از فعالان این حوزه، اذعان داشت:

در معاونت گردشگری حجم کارهایی که در حوزه گردشگری روستایی انجام شده، قابل‌توجه است. در سال پیش رو، تمام تلاشمان بر این است که با رفع خلاهای موجود، به سطحی استاندارد در این حوزه برسیم. با توجه به شعار امسال به‌دنبال همیت بیشتر نسبت به مقوله توسعه گردشگری در روستاها و نواحی کم‌برخوردار خواهیم بود.

ولی تیموری با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم‌ هفته گردشگری، تصریح کرد:

با توجه به شرایط خاص امسال استان‌ها با ابتکار عمل و خلاقیت باید این روز را به‌گونه‌ای ارج نهند که منافاتی با اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا پیش نیاید. رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری مراسم به‌صورت مجازی، نیمه‌مجازی و در فضاهای باز موارد حائز اهمیتی هستند که باید مورد توجه تمامی استان‌ها قرار گیرند. رعایت نکردن این نکات می‌تواند به ابعاد منفی منجر شود.

معاون گردشگری کشور ضمن یادآوری شرایط ویژه صنعت گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا، بر لزوم به‌کارگیری تمام امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی برای بازگرداندن امید و نشاط به صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت:

با برگزاری جلسات با دکتر نمکی، محدودیت‌ها برای انجام سفر به حداقل رسیده است. وزارت بهداشت مخالف سفر نیست آنچه که مورد مخالفت این وزراتخانه است سفرهای بی‌برنامه و بدون نظارت است. سفرهایی که در چارچوب تور و با نظارت وزارت گردشگری انجام می‌شود، آسیب‌زا نخواهد بود. با سپردن سفرها به آژانس‌های مسافرتی و مراکز اقامتی مجاز، ایمنی تضمین و نگرانی ستاد ملی مقابله با کرونا برطرف می‌شود. تعداد سفرها در این مدت به‌صورت حداقلی اتفاق افتاد. در نیمه دوم سال با ایجاد انگیزه و تنوع در بازاریابی و محصولات گردشگری، باید گردشگری داخلی حفظ شود. تعطیلی دانشگاه‌ها و بسته بودن مرزها ظرفیت‌هایی هستند که با برنامه‌ریزی و مدیریت علمی می‌تواند این بازار نیمه جان را التیام دهد.

تیموری با اشاره به ابلاغ سند راهبردی توسعه گردشگری توسط معاون اول رئیس‌جمهوری، تصریح کرد:

با توجه به اینکه تکالیفی در سطح استان‌ها در نظر گرفته شده است، باید از فرصت هفته جهانی برای معرفی سند توسعه گردشگری استفاده شود

معاون گردشگری همچنین با اعلام به‌تعویق افتادن مهلت بازپرداخت وام‌های اعطا شده توسط دولت، از انجام توافق‌های نهایی برای اهدای بسته جدید حمایتی به متضرران صنعت گردشگری خبر داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه