لغو روادید دوطرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۸
لغو روادید دوطرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی برند ملی گردشگری و نهایی شدن لغو روادید دوطرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری خبر داد.

دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش خصوصی اعلام کرد که موضوع برند ملی گردشگری ایران بررسی شد و قرار است این برند هم‌زمان با فرا رسیدن هفته گردشگری در مهرماه امسال رونمایی شود. وی با اشاره به نشست‌های قبلی و تلاش‌های انجام گرفته در این رابطه، اظهار داشت:

جای برند ملی گردشگری واقعا خالی بود و امروز خوشحالیم که این برند تدوین شده و در مهرماه امسال هم‌زمان با فرا رسیدن هفته گردشگری رونمایی خواهد شد. این برند می‌تواند در اقلام تبلیغاتی ما ثبت شود و علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی نیز در مکاتبات و اقلام تبلیغاتی خود از آن استفاده کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از نسخه جدید پورتال گردشگری ایران خبر داد و تاکید کرد که این پورتال در حقیقت یک منبع غنی برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با ظرفیت‌های گردشگری و نیز آثار فرهنگی‌ و تاریخی در کنار هنرهای سنتی و حتی آداب و رسوم و خوراک و غذای مناطق مختلف کشور است.

دکتر مونسان در بخشی از جلسه که به موضوع گردشگری خارجی اختصاص داشت، اعلام کرد که لغو روادید دوطرفه ایران و روسیه به زودی نهایی خواهد شد. وی در این رابطه عنوان کرد:

در حال حاضر برخی از کشورها موضوع جذب گردشگر خارجی را آغاز کرده‌اند و سفرهای خارجی به این کشورها انجام می‌شود که ما نیز با درنظرگرفتن نظر وزارت بهداشت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانیم موضوع جذب گردشگر خارجی را مجددا آغاز کنیم. در همین ارتباط در پایان ماه جاری سفری به روسیه خواهم داشت و موضوع لغو دو طرفه روادید بین ایران و روسیه نهایی خواهد شد.

مونسان با اشاره به تجربه لغو ویزای دوطرفه با چین و عمان، این موضوع را مثبت ارزیابی کرد و گام بلندی در روند جذب گردشگر خارجی دانست. وی همچنین با یادآوری این موضوع که در دوران شیوع کرونا به برنامه‌ریزی برای سفر هوشمند نیازمندیم، تصریح کرد:

به‌طور حتم سلامتی مردم در اولویت قرار دارد و شرایط به‌گونه‌ای نیست که بدون موافقت وزارت بهداشت بخواهیم کاری را انجام دهیم. اکنون وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا است و باید به گونه‌ای رفتار شود که این بیماری شیوع پیدا نکند، از این رو یکی از راهکارهایی که می‌تواند در دوران کرونا به ما کمک کند، موضوع سفر هوشمند یا سفر مسئولانه است.

دکتر علی‌اصغر مونسان ضمن بیان این که هماهنگی‌های ویژه‌ای بین دو وزارتخانه بهداشت و میراث فرهنگی انجام گرفته است، اظهار داشت:

تأکید ما بر روی سفر هوشمند یا همان سفر مسئولانه است و اگر قرار است سفری هم انجام شود حتما سفری باشد که در قالب تور باشد و تحت نظارت این وزارت‌خانه انجام شود. مراکز و تأسیسات گردشگری تحت نظارت این وزارت‌خانه به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. آنچه که باعث نگرانی وزارت بهداشت است، سفرهای بدون برنامه‌ریزی و سفرهایی است که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه