تداوم ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری متضرر از ویروس کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
تداوم ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری متضرر از ویروس کرونا

 مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تداوم کمک و ارائه تسهیلات به متضرران صنعت گردشگری خبر داد.

علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در شامگاه یکشنبه ۲۲ تیر ماه ۹۹ و در گفتگویی رادیویی اعلام کرد که کمک‌های این وزارت‌خانه به مشاغل حوزه گردشگری که در جریان شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌‌اند، ادامه خواهد داشت. وی افزود:

ثبت‌نام دریافت تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد کُد بیمه، یکی از اقدامات این وزارت‌خانه است. تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به‌ازای هر فرد در حوزه گردشگری پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن‌ها با سود ۱۲ درصد محاسبه می‌شود.

علیرضا بای ضمن یاد‌آوری این موضوع که قاره آسیا بیشترین میزان تضرر را در حوزه گردشگری داشته است، اعلام کرد:

نماینده سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی کرده است ۶۰ تا ۸۰ درصد گردشگران بین‌المللی از این ویروس متأثر شده‌اند و سفرهای خود را به نقاط مختلف جهان کاهش داده‌اند. در میان کشورهای اسلامی، ترکیه بیشترین آسیب را از کرونا در صنعت گردشگری با منهای ۸۹ درصد دیده است، پس از آن امارات با منفی ۸۴ درصد، اندونزی منفی ۷۸، مالزی ۷۵ درصد، قطر ۷۴ درصد و عربستان ۶۴ درصد، بیشترین کاهش را در ظرفیت پروازهای بین‌المللی داشته‌اند.

لازم به ذکر است که که نرخ کاهش آمار گردشگران و ضررهای ناشی از آن درمجموع قاره آسیا و اقیانوسیه به ۵۱ در صد می‌رسد که این میزان در خاورمیانه ۴۱ درصد است.

مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین ابراز داشت که تاکنون ۳۰‌ هزار فعال صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند؛ این افراد برای دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی، در «?????? ????» ثبت‌نام کرده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه