برگزاری رویدادهای ملی گردشگری در تیر ماه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
برگزاری رویدادهای ملی گردشگری در تیر ماه

با صدور مجوز ستاد ملی کرونا، سه رویداد گردشگری و منتخب ملی در استان‌های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

طبق اعلام ولی تیموری، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در تیر سال جاری، سه رویداد گردشگری و منتخب ملی در استان‌های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی برای ایجاد نشاط در سطح جامعه و با تأکید دکتر مونسان برگزار می‌شود. طبق گفته تیموری، مجوز برگزاری این رویدادها از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا اخذ شده است. 

وی از برگزاری ماهانه یک جشنواره گردشگری در هر استان خبر داد و تصریح کرد:

دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و بر اساس استانداردهای بین‌المللی و پروتکل‌های سازمان جهانی گردشگری و سازمان بهداشت جهانی نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار دارد و وزارت بهداشت نیز تصویب کرده است، باید ترجمه شود که ۷۰ درصد آن نیز انجام شده است.

تیموری افزود:

نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در قالب‌های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیئت دولت مطرح شد؛ یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به‌دلیل شیوع کرونا انجام نشده است، ایجاد کنیم.

او اظهار کرد:

طرحی تعطیلات پایان هفته توسط دوستان ما در حوزه‌های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز جمعه، پنجشنبه نیز اضافه شود، در حقیقت باید به‌سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.

معاون گردشگری کشور درباره رایزنی‌های بین‌المللی برای جذب گردشگر خارجی در این ایام گفت:

در بحث رایزنی‌های بین‌المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به‌شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن‌های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم، حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همچون مالزی، تونس، آذربایجان و... ارتباط برقرار کردیم تا با طرف‌های خود صحبت کنند.

طبق اظهرات این مقام مسئول سفرای ایران نیز برای بازیابی و رونق گردشگری بین‌المللی جلساتی برگزار کرده‌اند. این رایزنی‌ها بین‌المللی از طرف ایران آغاز شده است؛ در این راستا، بخش خصوصی، مانند آژانس داران و هتلداران نیز باید با همتایان خود مذاکره کنند تا رایزنی‌ها به‌شکل شبکه‌ای انجام شود.

عکس کاور: جشنواره گل نرگس کازرون

مطالب مرتبط:

دیدگاه