مرزهای سریلانکا از اواسط تابستان برای گروه‌های کوچک گردشگری باز می‌شود

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
مرزهای سریلانکا از اواسط تابستان برای گروه‌های کوچک گردشگری باز می‌شود

مقامات گردشگری جزیره سریلانکا، واقع در جنوب آسیا در آخرین بیانیه خود اعلام کردند که مرزهای این کشور از تاریخ ۱۱ مرداد به روی گروه‌های کوچک گردشگری بازخواهد شد.

با کاهش نرخ شیوع ویروس کرونا در برخی از نقاط جهان، بسیاری از کشورها تصمیم دارند به‌زودی مرزهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی باز کنند تا شرایط کم‌کم به حالت عادی بازگردد. تاریخ بازگشایی و جزئیات مربوط به سفر و گردشگری در هر کشوری متفاوت است.

یک مقام رسمی گردشگری در کشور سریلانکا اظهار کرده است که این کشور قصد دارد از تاریخ یکم اوت (۱۱ مرداد) به گروه‌های کوچک گردشگری، اجازه ورود دهد. «کیمالی فرناندو» (Kimali Fernando)، رئیس دفتر توسعه گردشگری سریلانکا که یک نهاد دولتی به شمار می‌آید، در آخرین اظهارات خود، گزارش بازگشایی سریلانکا در میانه ماه ژوئن (اواخر خرداد) را تکذیب کرد.

به گفته فرناندو، گروه‌های کوچک مسافران از سراسر جهان از ماه اوت اجازه دارند به سریلانکا سفر کنند و در هتل‌های پنج ستاره‌ای که اقدامات ایمنی دقیقی در آن‌ها اعمال شده است، اقامت کنند.

فرناندو تایید کرد که گردشگران برای سفر به سریلانکا باید گواهی عدم ابتلا به ویروس کووید ۱۹ را به‌همراه داشته باشند؛ مدرکی که توسط دولت آن‌ها یا یک آزانس معتبر صادر شده باشد. مسافران همچنین باید انتظار غربالگری ویروس کرونا در فرودگاه در بدو ورود را داشته باشند.

فرناندو افزود:

از این پس از ورود مسافرانی که تنها به سریلانکا سفر می‌کنند، ممانعت به عمل خواهد آمد.

طبق گزارش‌های دولت سریلانکا، روز شنبه، تنها ۲۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور مشاهده شد و مجموع مبتلایان تا به امروز، ۱,۶۱۳ نفر و آمار مرگ‌و‌میر، تنها ۱۰ نفر است.

سریلانکا

سریلانکا سال گذشته، میزبان حدود دو میلیون گردشگر بود و سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص این کشور (GDP)، حدود ۱۱ درصد است.

«راجاپاکسا» (Rajapaksa)، رئیس‌جمهور سریلانکا در دیدار با نمایندگان صنعت گردشگری در این ماه در مورد پیشنهادها و طرح‌های آن‌ها صحبت كرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه