ویتنام درهای خود را از ماه آینده به روی تعداد محدودی از گردشگران می‌گشاید

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
ویتنام درهای خود را از ماه آینده به روی تعداد محدودی از گردشگران می‌گشاید

ویتنام که به‌خاطر اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه تاکنون هیچ موردی از مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا نداشته، اکنون می‌خواهد درهای خود را به روی گردشگران بگشاید. 

ویتنام با فقط ۲۷۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا، در مقایسه با سایر کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله سنگاپور و تایلند کارنامه‌ی موفقی در جلوگیری از ورود به هرج‌ومرج جهانی ویروس کرونا از خود به‌جای گذاشته است. گفتنی است که تاکنون هیچ موردی از مرگ‌ومیر در این رابطه در ویتنام گزارش نشده است.

مشاغل محلی در این کشور از ۲۳ آوریل آغاز به کار کرده‌اند و سفرهای ریلی و پروازهای تجاری به‌همراه رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و حالا این کشور تصمیم گرفته است تبدیل به اولین کشور در منطقه‌ی جنوب شرق آسیا بشود که درهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی می‌گشاید. مسئولان تایلند تصمیم گرفته‌اند در گام اول، مسافران کره جنوبی و چین را به کشور خود راه بدهند. هنوز هیچ تاریخ احتمالی برای ورود مسافران سایر کشورها اعلام نشده است.

در اخبار منتشر شده آمده است که شرکت هواپیمایی ویتنام امیدوار است پروازهای بین‌المللی خود را از خرداد امسال از سر بگیرد و تلاش می‌کند تا سفرهای منطقه‌ای خود را با پرواز به کره جنوبی و چین آغاز کند. این دو کشور، روی هم رفته ۵۵ درصد از ترافیک بین‌المللی این کشور را تشکیل می‌دهند.

مسئولان ویتنام همچنان بر انجام غربال‌گری مسافران پروازهای ورودی تاکید می‌کنند. این نظارت‌ها با این هدف انجام می‌شود که اطمینان حاصل شود مسافرانی که از این طریق وارد تایلند می‌شوند، متعلق به همان منطقه‌ای هستند که پروازها از آنجا انجام می‌شود. به عبارت دیگر، آن‌ها اجازه نمی‌دهند افرادی به‌غیر از ساکنان دو کشور مذکور یا افرادی که از مناطق به‌شدت آلوده به کووید ۱۹ به چین و کره جنوبی انتقال یافته‌اند، با این پروازها به ویتنام راه یابند.

ویتنام

با این همه، اگر اوضاع به همان صورت پیش رفت که برنامه‌ریزی شده است، فرودگاه‌های بزرگ کشور اجازه خواهند یافت پروازهای بین‌المللی خود را طی چند هفته‌ی آینده از سر بگیرند. «مایکل پیرو»، مدیرعامل شرکت هندوچین کپیتال و مالک چندین رستوران در شهر «هو شی مین» در مصاحبه‌ای گفته است:

دولت کار بزرگی در اعتماد به نفس بخشیدن دوباره به مردم انجام داد و مردم که شاهد بودند وضعیت در دست کنترل است، اکنون می‌خواهند به جلو گام بردارند.

بازگشایی کشور به روی گردشگران تا حد زیادی شاهدی برای اثبات صحیح بودن واکنش دولت نسبت به ویروس کرونا است. در اواخر ماه فوریه، ویتنام همه‌ی مسافرانی را که از مناطق آلوده وارد این کشور می‌شدند، ملزم به گذراندن قرنطینه‌ی ۱۴ روزه کرد و شرایط سخت‌گیرانه‌تری را برای صدور ویزا برای اتباع کره جنوبی و کشورهای اروپایی در نظر گرفت. این دو منطقه، بخش بزرگی از بازار گردشگری بین‌المللی ویتنام را به خود اختصاص می‌دهند.

دولت ویتنام  روند گسترش و میزان آلودگی به کرونا را در کشورهای همسایه بادقت زیر نظر دارد و سفرهای خارج از کشور را از ۱۲ مارس به‌طور کلی برای ساکنان خود ممنوع کرد.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه