هواپیمایی قطر پروازهایش به ایران را متوقف کرد

فرید کریمی
فرید کریمی شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
هواپیمایی قطر پروازهایش به ایران را متوقف کرد

شرکت هواپیمایی قطر با توجه به شیوع گسترده کرونا در ایران، پروازهایش به کشور را تا پایان ماه مارس (۱۲ فروردین) به‌حالت تعلیق درآورد.

شرکت هواپیمایی قطر اعلام کرد که با توجه به شیوع بیماری کرونا، موقتا پرواز هواپیماهایش از مبدا و به مقصد ایران را متوقف می‌کند و پروازهایش را تا تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) به‌حالت تعلیق درمی‌آورد.

پیش‌تر گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا و هواپیمایی کویت از لغو پروازهایشان به ایران خبر داده بودند. گروه هواپیمایی آلمانی پروازهایش به ایران را تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) و هواپیمایی کویت نیز پروازهایش را تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) به حالت تعلیق درآورده است. هواپیمایی قطر قبلا اعلام کرده بود کلیه مسافرانی را که از ایران و کره جنوبی به این کشور سفر می‌کنند، به‌مدت ۲ هفته قرنطینه می‌کند.

مقامات وزارت بهداشت قطر امروز از یک مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا خبر دادند و به این ترتیب، شمار موارد ابتلا به کرونا در این کشور به ۱۲ نفر رسید. وزارت بهداشت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد، فردی که به کرونا مبتلا شده از شهروندان این کشور است که به‌تازگی پس از شیوع کرونا در ایران، به خاک قطر بازگردانده شده بود. این فرد هم‌اکنون در قرنطینه قرار گرفته است.

شیوع بیماری کرونا از دی ماه در شهر ووهان در استان هوبئی چین آغاز شد و از آن پس در نقاط مختلف جهان گسترش یافت. تا این لحظه موارد قطعی ابتلا به آن در ۹۸ کشور دنیا گزارش شده است؛ به‌طوری که تعداد بیماران مبتلا در سراسر جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته است و آمارها از مرگ بیش از ۳,۵۰۰ نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری کرونا خبر می‌دهد. بر اساس آمارهای رسمی، شمار مبتلایان به کرونا در کشورمان نیز به ۵,۸۲۳ نفر رسیده و متأسفانه ۱۴۵ نفر نیز فوت کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه