کلیسای نوتردام برای اولین بار در ۲۰۰ سال گذشته، کریسمس نخواهد داشت

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کلیسای نوتردام برای اولین بار در ۲۰۰ سال گذشته، کریسمس نخواهد داشت

در پی آتش‌سوزی کلیسای جامع نوتردام که منجر به تخریب منار مخروطی کلیسا و آسیب شدید سقف آن شد، امسال مراسم کریسمس در این کلیسا برگزار نخواهد شد.

کلیسای جامع نوتردام پس از آتش‌سوزی ماه آوریل که خسارت‌های فراوانی به این جاذبه‌ی پاریسی زد، برای اولین در ۲۰۰ سال گذشته، مراسم کریسمس برگزار نخواهد کرد. پس از این حادثه‌ی مخرب، کار بازسازی آن از ۹ ژوئیه‌ی ۲۰۱۹ آغاز شد. آندره فینوت (Andre Finot)، سخنگوی کلیسا می‌گوید:

این اولین بار از سال ۱۸۰۳ است که در این کلیسای ۸۵۰ ساله، هیچ مراسم کریسمسی برگزار نمی‌شود.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام که جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود، دچار آتش‌سوزی شد و بخش‌های از سقف و طاق آن از بین رفت. با این حال مراسم مذهبی نیمه‌شب همچنان در شب کریسمس توسط پاتریک چاوت (Patrick Chauvet) اجرا می‌شود؛ اما این مراسم امسال در کلیسای Saint-Germain l'Auxerrois در نزدیکی نوتردام برگزار خواهد شد.

کلیسای جامع نوتردام در طول ۲۰۰ سال تاریخ پرتلاطم از جمله اشغال نازی‌ها در جنگ جهانی دوم، برای کریسمس باز بود. در ماه ژوئن، دادستان‌ فرانسه گفت که آتش‌سوزی فاجعه‌بار کلیسا احتمالاً در اثر یک سیگار روشن یا اتصالی برق به راه افتاده است. مقامات اعلام کردند که با آغاز تحقیقات قضایی، تحقیق راجع به احتمال اهمال‌کاری در این آتش‌سوزی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون قصد دارد، این سازه‌ی تاریخی را در مدت پنج سال بازسازی کند. ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه، در ماه آوریل از برگزاری یک مسابقه‌ی بین‌المللی معماری برای بازسازی کلیسای نوتردام و احتمالاً طراحی مجدد منار تخریب‌شده‌ی این جاذبه‌ی قرون وسطایی خبر داد.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه