آغاز صدور ویزای رایگان برای عراقی‌های عازم ایران از ۱۲ فروردین

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
آغاز صدور ویزای رایگان برای عراقی‌های عازم ایران از ۱۲ فروردین

سفارت ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد از فردا (دوشنبه دوازدهم فروردین ۹۸) صدور ویزا رایگان برای عراقی‌هایی که قصد سفر به ایران را دارند، آغاز می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از آغاز صدور ویزا رایگان برای زائران و مسافران عراقی از دوازدهم فروردین ماه ۱۳۹۸ خبر داد.

طبق این بیانیه، سفارت ایران و تمام کنسولگری‌های آن در عراق از فردا دوشنبه (اول آوریل/۱۲ فروردین) برای شهروندانی عراقی که می‌خواهند به ایران سفر کنند، «ویزای رایگان» صادر می‌کند. این اقدام در راستای نامه وزارت خارجه ایران (در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹) و نیز بیانیه مشترک پایانی در سفر «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران، به عراق در تاریخ یازدهم مارس ۲۰۱۹ انجام می‌شود که در آن‌ها به ورود شهروندان هر دو کشور با ویزای رایگان (به عراق و ایران) اشاره شده است.

طبق مفاد بیانیه منتشر شده از سوی سفارت ایران تمام ویزاهای ورود رایگان خواهد بود و هیچ هزینه‌ و عوارضی از شهروندان عراقی اخذ نخواهد شد.

پیش‌تر نیز شورای وزیران عراق روز سه شنبه (ششم فرودین ماه) در جریان نشست شورای وزیران این کشور به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، رایگان شدن ویزای ورود شهروندان ایرانی به این کشور به شرط اقدام متقابل از سوی ایران را تصویب کرده بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه