پاسپورت امارات، هفتمین پاسپورت معتبر جهان شد

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
پاسپورت امارات، هفتمین پاسپورت معتبر جهان شد

اعتبار پاسپورت امارات باز هم بیشتر شد؛ این کشور در رتبه‌ی هفتم جهانی از لحاظ اعتبار پاسپورت قرار گرفت.

اخبار خوبی که برای شهروندان امارات متحده عربی منتشر شد این است که پاسپورت این کشور، از لحاظ اعتبار جهانی، در رتبه‌ی هفتم قرار گرفت و شهروندان این کشور این امکان را دارند که بدون ویزا یا با دریافت ویزای بدو ورود، به ۱۵۹ کشور جهان سفر کنند. نمره‌ی اعتبار پاسپورت امارات در شاخص پاسپورت، ۱۵۹ است.

این اتفاق سه هفته پس از جهش امارات به جمع هشت قدرت برتر جهان روی می‌دهد. شهروندان امارات متحده این اجازه را دارند که بدون اخذ ویزا به ۱۱۲ کشور و با دریافت ویزای بدو ورود به ۴۷ کشور جهان سفر کنند. تنها ۳۹ کشور باقی مانده‌اند که همچنان از شهروندان امارات، ویزا درخواست می‌کنند.

امارات متحده عربی در حال حاضر به‌همراه استونی و با امتیاز ۱۵۹ در رتبه‌ی هفتم قرار دارند؛ سنگاپور با امتیاز ۱۶۵ در راس این رتبه‌بندی قرار گرفته است: ۱۲۷ کشور بدون نیاز به اخذ ویزا، ۳۸ کشور با دریافت ویزای بدو ورود. شهروندان سنگاپوری تنها برای ورود به ۳۳ کشور نیز به ویزا دارند. به این ترتیب، امارات متحده همچنان قوی‌ترین پاسپورت در منطقه است و در رتبه‌ای بالاتر از کشورهای دیگر عربی یا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار می‌گیرد.

افزایش اعتبار پاسپورت امارات بر پی امضای یک یادداشت تفاهم دیپلماتیک (MoU) بین امارات متحده عربی و مکزیک در مورد معافیت ویزا به دست آمد. شهروندان با گذرنامه‌های عادی هر دو کشور از این پس اجازه‌ی ورود بدون ویزا را دارند. تفاهم نامه برای ورود بدون نیاز به اخذ ویزا بین مکزیک و امارات متحده از ۳۱ اکتبر به اجرا در خواهد آمد. شهروندان می‌توانند به‌مدت ۱۸۰ روز متوالی در هرکدام از این کشورها باقی بمانند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه