صدور روادید الکترونیکی برای گردشگران خارجی در اصفهان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
صدور روادید الکترونیکی برای گردشگران خارجی در اصفهان

تا پایان مهر امسال برای گردشگران خارجی در اصفهان روادید الکترونیکی صدور خواهد شد.

به گفته علیرضا سالاریان رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان این نمایندگی درصدد است که برای گردشگران خارجی زمینه صدور روادید الکترونیکی (بدون الصاق برچسب در گذرنامه) را فراهم کند.

علیرضا سالاریان افزود:

در راستای سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا درصدد است برای سفر گردشگران و کاردان‌های خارجی به ایران محدودیت‌هایی را اعمال کند و برای این نوع سیاست‌ها صدور روادید الکترونیک راهبرد مناسبی است.

۲۹۰ هزار نفر گردشگری خارجی در نیمه نخست سال جاری وارد اصفهان شدند که پنج درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ایشان خاطرنشان کرد که برای راه‌اندازی مرکز صدور روادید بدون الصاق برچسب در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان زیرساخت‌های لازم در حال تدارک است و تا پایان مهر امسال تکمیل خواهد شد.

مراکز صدور روادید بدون الصاق برچسب در تهران و شهرهای دیگر به گفته رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی این مرکز در اصفهان براساس اظهارات این مقام مسئول می‌تواند در جذب بیشتر گرشگران خارجی موثر باشد.

وی از اولویت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان، کمک به توسعه رشد اقتصادی، تقویت صنعت گردشگری و ارتقای علمی اصفهان از طریق برقراری ارتباط با مراکز بین‌المللی و کشورهای خارجی را بیان کرد و گفت:

تقویت صنعت گردشگری و صنایع دستی به‌عنوان مزیت‌های ویژه استان از اولویت اصلی ما است تا از این طریق بتوان به رشد اقتصادی اصفهان کمک کرد اما متاسفانه آن‌گونه که انتظار است ادارات هماهنگ و همراه نیستند.

رئیس دفتر نمایندگی استان اصفهان با اشاره به این که پس از برجام فرصت بسیار خوبی برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری و صنایع دستی فراهم شد، تصریح کرد اصفهان فرصت سه ساله گذشته را از دست داده است و باید فرصت از دست رفته را با تلاش بیشتر و اتخاذ برنامه‌های مناسب جبران کند.

برای موفقیت در عرصه صنعت گردشگری به گفته ایشان باید در کنار برقراری ارتباط قوی با شرکت‌های بین‌المللی گردشگری زمینه حضور آن‌ها در ایران را فراهم و ظرفیت‌های کشورمان را به آن‌ها معرفی کنیم.

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح کرد که دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان برای برقراری ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی، آماده هرنوع کمک به فعالان بخش گردشگری است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه