راه های هوایی جدید در فضای آسمان کشور باز می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
راه های هوایی جدید در فضای آسمان کشور باز می‌شود

مدیرعامل شركت فرودگاه‌های‌ كشور از ایجاد راه‌های جدیدی در فضای كشور خبر داد ‌گفت که سال آینده تمامی سامانه‌های ارتباطی ما نوسازی خواهد شد و درحال حاضر تجهیزات مورد نیاز خریداری و درحال نصب است كه خلبانان راحتتر می‌توانند با مراكز كنترل، تقرب و برج مراقبت پرواز ارتباط برقرار كنند.

«رحمت‌اله مه آبادی» مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور در مراسم گردهمایی انجمن شركت‌های هواپیمایی از یک‌طرفه و كوتاه شدن را‌های هوایی كشور خبرداد و گفت:

این امر منجر به كاهش مصرف سوخت كه مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی در فضای كشور است، خواهد شد.

وی افزود که با مصوبه‌ای كه به تصویب شورای عالی امنیت ملی و ستاد كل نیروهای مسلح رسیده است به زودی راه‌های جدیدی در فضای كشور ایجاد می‌شود كه می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور همچنین از امضا قرارداد بازآفرینی ساختار فضای كشور خبرداد و اظهار امیدواری كرد ظرف ۱۸ ماه آینده این پروژه با مساعدت سازمان به انجام برسد.

مه آبادی همچنین از خرید و نصب تجهیزات ناوبری هوایی خبرداد و گفت:

سال آینده تمامی سامانه‌های ارتباطی ما نوسازی خواهد شد و در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز خریداری و در حال نصب است كه خلبانان راحت‌تر می توانند با مراكز كنترل، تقرب و برج مراقبت پرواز ارتباط برقرار كنند.

«علی زنگنه» رئیس هیئت مدیره انجمن شركت های هواپیمایی نیز در این نشست به تشریح گزارش عملكرد انجمن پرداخت و خواستار وحدت و یكپارچگی به منظور رهایی از مشكلات موجود در صنعت حمل و نقل هوایی بین اركان مختلف از جمله سازمان هواپیمایی كشوری به عنوان مرجع حاكمیتی، شركت فرودگاه‌ها و شركت‌های هواپیمایی شد.

وی بیان کرد که هر چه بیشتر تعامل و هماهنگی بین شركت‌های هواپیمایی، شركت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی كشوری بیشتر باشد ما موفق تر به اهدافی كه در مجموعه حاكمیتی نظام تعریف شده است دست خواهیم یافت و این امر محقق نخواهد شد جز با تعامل، همكاری و هماهنگی بین اركان مختلف صنعت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه