سیل و رعد و برق جان چهار نفر را در استان گلستان گرفت

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
سیل و رعد و برق جان چهار نفر را در استان گلستان گرفت

در پی بارندگی شدید توأم با رعدوبرق‌های مهیب که از شب گذشته در گلستان آغاز و باعث وحشت مردم شده متاسفانه چهار نفر در این استان شمالی جان خود را از دست دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تائید فوت چهار نفر در این استان به سبب حوادث ناشی از سیل و رعدوبرق اظهار کرد که متأسفانه یک خانم ۵۰ ساله ساکن روستای قزلجه آق امام شهرستان آزادشهر در زمین شالی به اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

صادقعلی مقدم افزود:

همچنین وقوع سیلاب در روستای پالچیق لی اق لار شهرستان مرزی مراوه تپه در شرقی ترین نقطه گلستان جان سه نفر اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و فرزند را گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بروز خسارت زیاد ناشی از وقوع سیلاب و طوفان در گلستان ابراز داشت که هنوز از دیگر نقاط استان گزارش تلفات احتمالی واصل نشده است، ضمن این‌که دستگاه‌های ذی‌ربط عضو ستاد مدیریت بحران سرگرم انجام وظیفه و خدمت‌ رسانی به حادثه دیدگان هستند.

فرماندار آزادشهر هم تصریح کرد:

این خانم ساعت ۱۰ صبح امروز در زمین‌های کشاورزی روستای قزلجه شهرستان آزادشهر در حال کار بود که به علت برخورد صاعقه جان خود را از دست می‌دهد و جسد وی در زمین پیدا شد.

بارندگی شدید که از نیمه شب گذشته آغاز شده و همچنان در برخی نقاط استان در حال باریدن است سبب وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی معابر و منازل مردم در برخی مناطق استان گلستان شده است.

بیشترین خسارت به منازل مسکونی و معابر شهری گرگان وارد شده و نیروهای امداد و آتش‌نشانی مشغول ساماندهی اوضاع و کمک به مردم هستند.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان این شرایط جوی به‌ صورت پراکنده تا بامداد یکشنبه ادامه دارد.

استان گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت به سبب موقعیت اقلیمی خاص و اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف آن از جمله سیل خیزترین استان‌های کشور است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه