بزرگترین پل معلق جهان در استانبول افتتاح شد

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
 بزرگترین پل معلق جهان در استانبول افتتاح شد

بزرگ‌ترین پل معلق جهان پس از سه سال در ترکیه افتتاح شد. این پل جدید «یاووز سلطان سلیم» نام دارد و عریض‌ترین پل معلق جهان و سومین پل بزرگ تنگه‌ی بسفر در استانبول است. با کجارو همراه باشید.

ترکیه اخیرا بزرگ‌ترین پل معلق دنیا را در استانبول افتتاح کرده است. ساخت این پل، سه سال طول کشیده و ۳ میلیارد یورو هزینه داشته است. این پروژه، جدیدترین پروژه‌ی عظیم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، به امید ایجاد تحول اقتصادی و محکم کردن جایگاه این کشور در دل تاریخ است.

وی در مراسم افتتاحیه اعلام کرد:

انسان‌ها می‌میرند اما کارهایی که کرده‌اند و آثاری که به جا گذاشته‌اند، فناناپذیر هستند.

این پل که سومین پل روی تنگه‌ی بسفر است، هشت خط ترافیک و دو خط راه‌آهن دارد و با هدف کاهش ازدحام و ترافیک دو پل دیگر بسفر و کمک به توسعه‌ی بخش‌های شمالی شهر، ساخته شده است.

بزرگترین پل معلق استانبول

این پل به نام سلطان سلیم، سلطان قرن شانزدهم که امپراطوری عثمانی را گسترش داد، نام‌گذاری شده است. البته این نام‌گذاری با جنجال‌هایی نیز روبه‌رو بود چرا که سلطان سلیم یکم به عنوان فرمانروایی شناخته می‌شود که علویان ترکیه را قتل عام کرده است.

پل‌های تنگه‌ی بسفر پس از ماجرای کودتای ناموفق ترکیه، نقشی سمبلیک در این کشور پیدا کرده‌اند. زمانی که کودتاچیان دو پل بسفر را بستند، حامیان اردوغان روی این پل‌ها با مخالفان حکومت درگیر شدند. یکی از این پل‌ها تغییر نام یافت و «پل شهدای ۱۵ جولای» نامیده شد.

بزرگترین پل معلق استانبول

بزرگترین پل معلق استانبول

بزرگترین پل معلق استانبول

بزرگترین پل معلق استانبول

مطالب مرتبط:

منبع euronews

دیدگاه