سفر گردشگری به کره ماه فقط ۱۲۰ میلیون دلار

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
سفر گردشگری به کره ماه فقط ۱۲۰ میلیون دلار

در حالی که امروزه با پیشرفت فناوری تقریبا مکان کشف نشده‌ای روی کره زمین از دست گردشگران مخفی نمانده است، حالا شرکت‌های مختلف برای راضی نگاه‌داشتن مشتریان ثروتمند خود، اقدام به راه‌اندازی سفر گردشگری به کره ماه کرده‌اند. نخستین تور گردشگری قرار است در سال ۲۰۲۰ راهی فضا شود.

ولادیمیر سونتسف مدیرکل انرگیا بزرگ‌ترین شرکت فضایی روسیه وابسته به شرکت دولتی روس کاسموس ضمن اعلام فراهم شدن امکان سفر گردشگری به کره ماه افزود:

بر اساس برنامه‌ریزی در حال انجام متقاضیان با استفاده از فضا‌پیمای پیشرفته و مجهز سایوز برخوردار از امکانات لازم راهی سفر به ماه خواهند شد. همچنین گردشگران در قالب این سفر می‌توانند یک بار مدار کره ماه را دور بزنند.

رییس شرکت انرگیا در ادامه بیان کرده که تاکنون هشت نفر از جمله یک زوج ژاپنی و همچنین جیمز کامرون کارگردان آمریکا برای حضور در این سفر فضایی ابراز آمادگی کرده‌اند که با تکمیل فهرست علاقه‌مندان به سفرهای کره ماه، اقدام‌های بعدی را در این زمینه آغاز می‌کنیم.

سونتسف درباره هزینه‌های این سفر عجیب می‌گوید:

برآوردها نشان می‌دهد که هزینه این سفر برای هر نفر که نخستین پرواز آن سال ۲۰۲۰ خواهد بود، ۱۲۰ میلیون دلار است.

انوشه انصاری دانشمند ایرانی نیز چندی پیش در قالب برنامه‌های روسیه با فضای پیمای این کشور و هزینه‌ای ۲۰ میلیون دلاری به فضا پرواز کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه