تایلند میزبان ۳ میلیون گردشگر در ژانویه ۲۰۱۶

مینا داودی
مینا داودی چهار شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
تایلند میزبان ۳ میلیون گردشگر در ژانویه ۲۰۱۶

میزان ورود گردشگران خارجی به کشور آسیایی تایلند در ماه اول سال ۲۰۱۶ با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است.

 

براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی دولت تایلند،‌ این کشور با وجود رکود اقتصادی همچنان به روند رو به رشد خود در عرصه گردشگری ادامه می‌دهد و در ژانویه سال جدید میلادی میزان ورود گردشگران بین‌المللی به این کشور آسیایی در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۵ حاکی از رشد ۱۵ درصدی است.

افزایش تعداد گردشگران در تایلند از معدود نقاط درخشان دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی آسیاست‌، کشوری که از زمان اعتراضات گسترده خیابانی در سال ۲۰۱۴ با رکود اقتصادی دست به گریبان است.

صنعت گردشگری تایلند در حالی در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲.۸ درصد رشد داشت که در سال ۲۰۱۴ این رقم ۰.۸ درصد بود، اما با این وجود نرخ رشد گردشگری در این کشور همچنان از کشورهای همسایه کمتر است.

تنها در ژانویه امسال‌، سه میلیون گردشگر خارجی وارد تایلند شده‌اند که چینی‌ها با ۸۰۰ هزار نفر گردشگر در صدر قرار دارند و دولت فیلپین پیش‌بینی می‌کند امسال رکورد ۳۲ میلیون گردشگر وارد این کشور شوند که در این صورت با ۷.۱ درصد رشد در مقایسه با رکورد ۲۹.۸۸ میلیون نفر سال گذشته همراه خواهد بود.

به گزارش رویترز، هدف صنعت گردشگری تایلند کسب درآمد بیش از ۶۷ میلیارد دلار در سال جاری است که این رقم ۹.۱ درصد بیشتر درآمد سال ۲۰۱۵ است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه