تجمع عجیب کریسمسی، درهای کلیسای وانک را بست

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
تجمع عجیب کریسمسی، درهای کلیسای وانک را بست

هم‌زمان با شب میلاد مسیح، تجمع مردم رو‌به‌روی کلیسای وانک منجر به تعطیلی زودهنگام این بنا شد.

شب گذشته (۴ دی ماه) هم‌زمان با شب میلاد مسیح، ویدیویی از تجمع پرشمار مردم در محوطه نزدیک به کلیسای وانک شهر اصفهان منتشر شد. ویدیویی که نفیسه حاجاتی، روزنامه‌نگار منتشر کرده حکایت از شلوغی عجیب رو‌به‌روی درب اصلی کلیسای وانک دارد. این ویدیو همچنین حضور بحث‌برانگیز تعدادی از افراد را رو‌به‌روی درب کلیسا نشان می‌دهد؛ حضوری که در نهایت منجر به تعطیلی زودهنگام کلیسای وانک شد و درهای این کلیسا را یک ساعت زودتر به روی گردشگران بست.

این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از حاشیه‌سازی عده‌ای محدود، درهای کلیسا باز بوده و گردشگردان در صف انتظار برای بازدید قرار داشته‌اند. نفیسه حاجاتی در توضیح ویدیوی خود نوشته که هجوم عده‌ای انگشت شمار منجر به تعطیلی زودهنگام کلیسا شد و بر اساس شنیده‌ها آسیب‌هایی نیز به درب این کلیسا وارد شده است.

در ویدیوی دیگری که از شلوغی شب گذشته در شبکه‌های مجازی منتشر شده، ازدحام جمعیت پشت درهای کلیسا دیده می‌شود و راوی این ویدیو از آسیب به نرده‌های حائل اطراف کلیسا و خاموش کردن چراغ‌ها برای متفرق کردن جمعیت خبر می‌دهد.

اجتماع مردم پشت درهای کلیسای وانک در حالی بود که این مجموعه تاریخی هم‌زمان با میلاد مسیح و سال نوی میلادی با تزیین محوطه و حیاط کلیسا میزبان گردشگران علاقه‌مند بوده است. 

کلیسا وانک اصفهان یکی از کلیساهای تاریخی و شناخته شده در محله جلفای اصفهان است؛ کلیسایی که با نقاشی‌های دیواری و موزه ویژه‌اش شناخته می‌شود. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه